וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': השקה מהירה של המונופריל תגביר הביטחון שטבע תעמוד או אף תכה את התחזיות גם ברבעון הרביעי

אילן מוסנאים

28.10.2003 / 11:43

בפייפר ג'פרי מעריכים כי התרופה תתרום 8 סנט למניה בשני הרבעונים הקרובים; ב-A.G. Adwards צופים תרומה של 12 סנט למניה ב-6 החודשים הקרובים ומעלים תחזית הרווח למניה השנה ב-2 סנט



האנליסטים הזרים מתחילים להגיב להודעת חברת התרופות הגנריות טבע , כי בית המשפט בארה"ב פסק לטובתה במחלוקת עם חברת Bristol-Myers Squibb בנוגע לשיווק הגירסה הגנרית של ה-Monopril המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם.



ההתדיינות המשפטית בין טבע ו-BMS הסתיימה כבר במאי 2003, ובפסיקה שניתנה עתה על ידי בית המשפט נקבע כי טבע אינה מפרה את הפטנט שמספרו 5.006.344 אשר נרשם בגין התרופה, שהיקף המכירות השנתי שלה נאמד בכ-269 מיליון דולר.



במריל לינץ' סבורים כי טבע תחל בשיווק התרופה מיד עם קבלת האישור הסופי של ה-FDA, שצפוי להתקבל בימים הקרובים. האנליסטים גרגורי ב. גילברט ו-אמול ד. מהאזאן מעריכים כי טבע תקבל זכויות שיווק בלעדיות של התרופה הגנרית לתקופה של 6 חודשים, שכן היא היתה החברה הראשונה ש"תקפה" את המוצר האתי.



עם זאת, הם מציינים כי ייתכן מצב שהחברה תצטרך להתחלק בבלעדיות עם חברות גנריות אחרות שאף הן הגישו את הבקשה בהליך Paragraph 4 או שהחברה האתית תגיע להסכם עם חברה גנרית אחרת ותאפשר לה להתחיל בשיווק המוצר, דבר שיפגע בנתח של טבע.



בבית ההשקעות מעריכים כי בהנחה שטבע תקבל בלעדיות בשיווק התרופה, היא תצליח להשתלט על 85% מהשוק של התרופה, וזאת תוך ירידה של כ-35% במחיר התרופה. כך הם צופים שהתרופה תניב לטבע מכירות של כ-37 מיליון דולר, עם שיעור רווח תפעולי של כ-70%, ותתרום כ-7 סנט לשורת הרווח למניה של החברה.



השקה מהירה של התרופה, כותבים האנליסטים, תעניק למשקיעים ביטחון כי טבע תצליח לעמוד או אף להכות את התחזיות גם ברבעון הרביעי של השנה. במריל לינץ' מותירים למניה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 67 דולר, הגבוה בכ-17% ממחירה בנאסד"ק.



גם בבית ההשקעות פייפר ג'פרי מציינים כי טבע הגישה את הבקשה בהליך Paragraph 4. האנליסטים טימוטי ד. סניור ומנוז' ק.גארג מעריכים אף הם כי טבע תחל בשיווק התרופה בתקופה הקרובה, שכן כבר יש ברשותה אישור טנטטיווי מה-FDA. עם זאת, הם שמרניים יותר מהקולגות במריל לינץ', וסבורים כי תחת הנחת הבלעדיות, התרופה החדשה תתרום לטבע רווח של כ-8 סנט בששת חודשי הבלעדיות.



הסיכוי לתרומה גדולה יותר תלוי במהירות בה יצליחו המתחרות הגנריות האחרות לקבל את אישור ה-FDA הסופי לשווק את התרופה. האנליסטים ם כותבים כי נכון להיום, חברת ז'נווה היא המתחרה היחידה של טבע שקיבלה מה-FDA אישור טנטטיווי לשיווק גירסה גנרית למונופריל, ואילו אנדרקס הגישה בקשה לקבלת האישור בתחילת השנה. בפייפר ג'פרי מציינים כי הפסיקה הנוכחית מחזקת את השקיפות של טבע לרבעונים הרביעי והראשון של 2004. האנליסטים כותבים עוד כי הם ממשיכים להמתין להתפתחויות לגבי תרופות נוספות כמו ה-Oxycontin וה-Wellburtin. הם ממליצים על טבע בהמלצת "קנייה חזקה" עם מחיר יעד של 68 דולר.



בבית ההשקעות A.G. Adwards מעדכנים בעקבות הזכייה של טבע את תחזית הרווח למניה ב-2003 מרמה של 2.05 דולרים לרמה של 2.07 דולרים. את תחזית הרווח למניה הם מעלים מרמה של 2.54 דולרים לרמה של 2.57 דולרים. האנליסטים מעריכים כי תחת הנחת בלעדיות, התרופה החדשה תוסיף לשורה התחתונה של טבע כ-12 סנט בששת חודשי השיווק הראשונים. עם זאת, בבית ההשקעות סבורים כי אל טבע תצטרף מתחרה גנרית נוספת, וזאת לנוכח העובדה ש-BMS החלה בתקופה האחרונה לבצע שיתופי פעולה עם חברות גנריות במטרה למקסם את רווחיה ממוצרים שהיא איבדה את הפטנט עליהם.



האנליסטים של A.G. Adwards מציינים כי מעבר לתרומה של התרופה החדשה לתוצאות של טבע, הזכייה בבית המשפט מעידה על יכולתה של הנהלת טבע לאתר תרופות המוגנות על ידי פטנטים חלשים יחסית. הם מעריכים כי ב-12 החודשים הבאים ישנה אפשרות כי טבע תתחיל לשווק מספר מוצרים מהותיים כמו ה-Rebatol של שרינג פלואו עם מכירות של כ-865 מיליון דולר בשנה; ה-Glucovance של בריסטול מאיירס, עם מכירות שנתיות של כ-416 מיליון דולר; וה-Tricor של חברת אבוט עם מכירות של כ-447 מיליון דולר.



בנוסף, בבית ההשקעות סבורים כי יש סבירות גבוהה שטבע תזכה במאבק המשפטי מול חברת מרק על תרופת ה-Fosamax לטיפול יומי ולטיפול שבועי, עם מכירות שנתיות של כ-206 מיליון דולר ו-1.3 מיליארד דולר, בהתאמה, וכן במשפט מול פייזר על תרופת ה-Accupril שמכירותיה השנתיות נאמדות בכ-550 מיליון דולר.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully