וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TTR השלימה בדיקות בטא לתהליך ייצור התקליטורים של חברת תקליטים גדולה

5.3.2001 / 19:06

לדברי החברה, השלמת הבדיקה הראשונית "מוכיחה שחברה גדולה מצליחה לחסוך כסף כתוצאה ממניעת העתקות פירטיות"; ב-TTR טוענים שאין הם חשים האטה בשוק המוסיקה, להיפך

גתית פנקס
ltpgt
חברת טי.טי.אר טכנולוגיות (סימול TTRE) מכפר סבא, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי 105 מיליון דולר, הודיעה היום כי אחד "מחמשת היצרנים הגדולים בעולם" בתחום ייצור התקליטורים השלים בחינה ראשונית של תהליך ייצור של תקליטורים (בטא) בטכנולוגיית ה-SafeAudio שלה. TTR לא מסרה את שמה של החברה.
lt/pgt

ltpgt
הטכנולוגיה של TTR, שייעודה למנוע העתקה לא חוקית, פותחה בשיתוף עם חברת מקרוויז'ן (סימול MVSN), שאף מחזיקה בכ-10% מהון מניותיה. הטכנולוגיה מבוססת על תהליך המתבצע במהלך ייצור התקליטור על גבי עותק ראשי - תקליט מאסטר. התוכנה מתבססת על ציוד השכפול הקיים של יצרני המוסיקה והיא הופכת את התהליך לאוטומטי, תוך שמירה על המאסטר ממנו משוכפלים התקליטורים.
lt/pgt

ltpgt
עמנואל קרוניץ, סמנכ"ל התפעול של החברה, הסביר היום כי לאחר ייצור ראשוני של כמות לא מסחרית (שלב הבטא), "חברת התקליטים הגדולה" תייצר מאות אלפי דיסקים במשך מספר חודשים. לאחר הייצור - אם שלב זה יעבור בהצלחה - החברות יחתמו ביניהן חוזה, בעסקה ששוויה יכול להסתכם ב"מספר לא מבוטל של מיליוני דולרים". קרוניץ מסביר כי 5 החברות הגדולות שולטות על כ-80% מהשוק, וכיום TTR כבר מדברת עם "כל הגדולים". לדבריו, בשלב הבטא TTR אינה מקבלת כסף משמעותי.
ltbrgt
lt/bgt החוזה מהווה צעד חשוב לחברהltbgt
לדברי קרוניץ, השלמת הבדיקה הראשונה על ידי החברה עליה דיווחה היום היא צעד חשוב ל-TTR, מאחר שהיא מוכיחה שחברה גדולה מצליחה לחסוך כסף רב כתוצאה ממניעת העתקות פירטיות.
lt/pgt

ltpgt
"החלטנו ללכת על הגדולים", הוא אומר, "מתוך כוונה שבהמשך זה יחלחל גם לכיוון החברות הקטנות". להערכת TTR, הנזקים הנגרמים בשנה בעקבות העתקות פירטיות של תקליטורים נאמדים בכ-5 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
TTR עוסקת אף בתחומים נוספים, והיא מקווה שהם יהפכו למנוע צמיחה לא פחות קטנים בעתיד. מדובר בטכנולוגיה למניעת העתקות של DVD - מה שאולי נשמע היום מעט לא רלוונטי, מאחר שאפילו שוק הצורבים לתקליטורים צובר תאוצה רק בתקופה האחרונה - אולם קורניץ מעריך כי בזמן שבו מחיר הצורבים ל-DVD ירד והם יחלו להיות מוצר שכיח אצל צרכנים, TTR כבר תוכל לצאת אל השוק עם טכנולוגיה שנותנת מענה להעתקות פירטיות.
lt/pgt

ltpgt
הנישה השנייה אליה רוצה TTR להיכנס היא וידיאו סטרימינג באינטרנט. בתשובה לשאלה האם השוק אינו רווי בחברות המספקות פתרונות דומים אומר קרוניץ כי "אנחנו עובדים על נישה שאף חברה אחרת אינה מתמחה בה". עם זאת, הוא אינו מוכן להסגיר פרטים נוספים. "נוח לנו שאף אחד כיום לא מתמחה בתחום הזה, והיינו רוצים להשאיר את זה ככה", הוא מסביר.
ltbrgt
lt/bgt לא חשה האטה בשוק המוסיקהltbgt
בנוסף, TTR רכשה בשנה שעברה את חברת קומסיין, המתמחה בהנפקת תעודות דיגיטליות. קומסיין היא הנציגה הבלעדית בישראל של חברת Verisign, ששולטת בתחום התעודות הדיגיטליות, ו-TTR מחזיקה כ-50% ממניות קומסיין.
lt/pgt

ltpgt
לדברי קרוניץ, TTR אינה חשה האטה כלשהי בשוק, אלא להיפך. "מה שיפה בתחום המוזיקה הוא שהתחום נחשב לחסין בתקופות שפל. פרט לזה, כשאנשים מפוטרים או לא עובדים, הם שומעים הרבה מוזיקה", הוא אומר. "בנוסף, בתקופות כאלה כל חברה מודאגת מהשורה התחתונה - גם חברות המוזיקה - ואנחנו מסייעים להם לעשות זאת בכך שאנחנו חוסכים להם כסף רב".
lt/pgt

ltpgt
כיום מניית החברה נסחרת במחיר של כ-6 דולרים, לאחר שאיבדה כ-36% מרמות השיא שלה. "אני מקווה שככל שהמוצרים שלנו יוסיפו להתקדם ונצליח לזכות בחוזים גדולים, גם בעלי המניות שלנו יצליחו לראות ערך מהמניה", אומר קרוניץ. "כיום יש לנו 8 מיליון דולר בקופה, וקצב שריפת מזומנים של 2.5 מיליון דולר לרבעון, כך שאני מאמין שלא נצטרך להיעזר בשוק ההון בתקופה הקרובה, מה שמוסיף לאופטימיות שלנו", הוא אומר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully