וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: קרדי סוויס וגוצ'י מובילות את הירידות בשווקים; נפילה בלתי צפויה במדד בטחון הצרכנים בצרפת

מני ארנון

4.11.2003 / 16:08

גוצ'י והחברה האם PPR רושמות ירידות עקב התפטרות המנכ"ל והמעצב של חברת גוצ'י; לונדון יורדת ב-0.2%, פרנקפורט ב-0.3% ופאריס ב-0.4%



הבורסות באירופה יורדות בשיעורים מתונים, על רקע אכזבה מתחזיות של קרדי סוויס והתפטרות בכירים בגוצ'י. בורסת לונדון יורדת ב-0.2%, פרנקפורט יורדת ב-0.3% ופאריס יורדת ב-0.4%.



מדד ביטחון הצרכנים בצרפת של חודש אוקטובר ירד לרמה של מינוס 29 מרמה של מינוס 27 בחודש הקודם, לאחר שהערכות המומחים חזו עלייה לרמה של מינוס 26. הסיבה לירידה היא גידול בשיעור האבטלה בצרפת לרמה של 9.7% - הרמה הגבוהה ביותר בשלוש וחצי השנים האחרונות. נתונים אלה בהמשך להתכווצות התוצר ב-0.3% ברבעון השני. נתונים אלה מעכבים את היציאה מהמיתון בגוש היורו.



קרדי סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, יורד ב-0.6% לאחר שהציג רווח של 2.045 פרנקים שווייציים (1.53 מיליארד דולר) ברבעון השלישי, הודות לרווחים ממכירת נכסים, קיצוץ בעלויות ושיפור בשווקים הפיננסיים. רווח זה היכה את התחזיות, שדיברו על רווח של 1.999 מיליארד פרנק. עם זאת, הזהיר הבנק כי הפעילות העסקית ברבעון הרביעי עשויה להיות קשה יותר וכי על הבנק להמשיך ולקצץ עלויות.



מניית מרקס אנד ספנסר, קמעונאית הבגדים הגדולה בבריטניה, עולה ב-0.8%. החברה רשמה עלייה של 13% ברווח הנקי במחצית שהסתיימה בספטמבר. הרווח הנקי הסתכם ב-225 מיליון ליש"ט (382 מיליון דולר). הרווח בניכוי סעיפים חד פעמיים ומס היה 326 מיליון ליש"ט (554 מיליון דולר), גידול של 14% לעומת התקופה המקבילה.



מניית תומסון, חברת הטלוויזיות הצרפתית וספקית הטלוויזיות הגדולה בארה"ב, עולה ב-3%, לאחר שממשלת צרפת הודיעה כי תמכור את המניות שברשותה, שמהוות 18.5% ממניות החברה. תומסון הודיעה כי תרכוש את המניות. אתמול הודיעה תומסון על הקמת מיזם ייצור הטלוויזיות הגדול בעולם, בשיתוף TCL הסינית.



מניית גוצ'י יורדת ב-1.7% בבורסת אמסטרדם, לאחר שהמנכ"ל שלה, דומיניקו דה-סולה והמעצב הראשי שלה, טום פורד, הודיעו על התפטרותם מהחברה. השניים היו אחראים להפיכתה של החברה לבית האופנה השלישי בגודלו בעולם. חברת PPR הצרפתית, המחזיקה 70% ממניות גוצ'י, יורדת ב-4.4%.



בריטיש סקיי, חברת הלוויין הגדולה בבריטניה, יורדת ב-0.6% לאחר שמינתה את ג'יימס מרדוק לתפקיד המנכ"ל. מרדוק הוא בנו של בעל השליטה בחברה, רופרט מרדוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully