וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה שוקלת להשתלט על פסיון כדי להשיג שליטה בשוק התוכנות לסלולר

דפנה מאור

9.11.2003 / 18:44

פסיון היא שותפתה הגדולה ביותר של נוקיה למיזם סימביאן, המתחרה הגדול ביותר של מיקרוסופט בתחום, דיווח "סאנדיי ביזנס"



נוקיה שוקלת להשתלט על חברת פסיון הבריטית כדי להשיג בעלות רוב על סימביאן, החברה המובילה בשוק התוכנות לטלפונים סלולריים, כך דיווח "סאנדיי ביזנס". נוקיה מחזיקה היום ב-32% ממניות סימביאן, בעוד שלפסיון, יצרנית מחשבי כף יד, יש 31% נוספים. המהלך מתוכנן, כך נראה בתגובה לסימנים כי מיקרוסופט מתכננת להיכנס לשוק התוכנות הסלולריות.



פסיון (סימול PON.L), שהיתה מיקירות המשקיעים בתקופה הבועה, נסחרת היום במחיר של 75.5 פני למניה, ושווי שוק של 313 מיליון ליש"ט (530 מיליון דולר). בשיאה נסחרה לפי שווי של 10.5 מיליארד דולר. לפי ההערכות, תיאלץ נוקיה להציע פרמיה נכבדה על מחיר השוק כדי לרכוש אותה.



סימביאן היא מיזם משותף שהוקם ב-1998 על ידי קונסורציום שכלל כמה מהחברות הגדולות בעולם בתחום מכשירי הסלולר, כולל נוקיה, סוני, אריקסון, מוטורולה ומצושיטה. פסיון היתה אחת מהמייסדות של המיזם, בתקופה בה נתלו בשוק מחשבי כף היד תקוות גדולות.



באוקטובר הודיעה סמסונג אלקטרוניקס, אחת השחקניות המתפתחות במהירות בעולם מכשירי הסלולר, כי תרכוש 5% ממניות סימביאן תמורת 27 מיליון דולר.



סימביאן מוכרת את רשיונות למערכת הפעלה מתוצרתה ליצרניות מכשירי הסלולר, כולל כמה שאינן נמנות על בעלות מניותיה. נסיונה של מיקרוסופט להיכנס לשוק מולה, ולהשיג דריסת רגל משמעותית, מאיים על נוקיה, שכן גם חברות כמו סמסונג מחזיקות בהסכמים המאפשרים להן להשתמש בתוכנות של מיקרוסופט לטלפונים סלולריים.



שוק הטלפונים הסלולריים החכמים צומח במהירות, על רקע הביקוש ליישומים חדשים. בשנה האחרונה הצליחו נוקיה ומתחרותיה לעלות על תחזיות המכירות בעזרת מכירתם של מכשירים עם צגים צבעוניים, מצלמות דיגיטליות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully