וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסטנד סיפקה לחברת הכבלים Cox פיתרון להגדלת קיבולת תשתית התקשורת; החוזה מוערך בכ-2 מ' ד' בשנה הראשונה

צורי דאר

19.11.2003 / 17:42

קוקס הינה חברת הכבלים הרביעית בגודלה בארה"ב, עם כ-7 מיליון לקוחות והכנסות שנתיות של כ-6 מיליארד דולר; החוזה צפוי לצמוח משמעותית בשנים הבאות



חברת הסטארט אפ הישראלית אקסטנד נטוורקס (Xtend Networks) הודיעה היום על הסכם עם חברת הכבלים האמריקאית קוקס קומיוניקיישנס (Cox Communications). במסגרת ההסכם תספק אקסטנד לקוקס פיתרון להגדלת הקיבולת של תשתית כבלים קיימת (Coax) לתקשורת נתונים.



קוקס הינה חברת הכבלים הרביעית בגודלה בארה"ב עם 7 מיליון כלל לקוחותיה. לקוקס 100 אלף לקוחות עסקיים המניבים לה הכנסות של כ-250 מיליון דולר מתוך מחזור שנתי של כ-6 מיליארד דולר. קוקס מסתערת כיום על השוק העסקי וצופה להגיע להכנסות של 3-4 מיליארד דולר בתוך חמש שנים, מתוך שוק עתידי של כ-7 מיליארד דולר.



קוקס מספקת ללקוחות קווי תקשורת לנתונים, טלפוניה, וידאו ועוד. הבעיה בתשתית ה-Coax היא שאינה סימטרית - קצב ההורדה גבוה (Download), אך קצב השליחה (Upload) נמוך משמעותית.



אקסטנד מציעה למפעילי הכבלים הרחבת פס דו-כיוונית על ידי התקנת ממשק בצומת האופטי הנקרא XHUB כשלאחריו מגברים ואלמנטים פאסיוויים, לאורך כל המייל האחרון של התשתית. ה-XHUB ממיר את תחום התדרים הסטנדרטי של רשתות הכבלים לתחום תדרים חדש של אקסטנד.



המגברים מותקנים במקביל למגברים הקיימים ומספקים את ההגברה הנדרשת לתחום התדר החדש. בבית הלקוח מותקנת קופסה הממירה את תחום התדרים החדש לתחום התדרים המוכר על ידי הממיר הדיגיטלי ומודם הכבלים הסטנדרטיים. הפיתרון מגדיל את קיבולת המייל האחרון בשליחה ביותר מ-400%, בעלויות של כשליש עד רבע מהפתרונות המתחרים.



לאחר כשנה של ניסוי שדה תספק אקסטנד לקוקס את פיתרון הגדלת קיבולת התקשורת שלה במסגרת חוזה רב שנתי. בשלב ראשון יופעל הפיתרון בקרב לקוחות בעסקים קטנים עד בינוניים. ההערכות בשוק הן ששווי העסקה עשוי להגיע לכ-2 מיליון דולר בשנה הראשונה ועשויה לצמוח משמעותית בשנים הבאות, עם הרחבתה לכלל לקוחותיה של קוקס.



אקסטנד נטוורקס מתל אביב הוקמה בשנת 1999 על ידי ד"ר הלל וינשטיין, ממציא הטלטקסט, יצחק בראון וזאב אורבך. החברה מעסיקה כיום 25 עובדים במטה ובמרכז פיתוח בתל אביב. החברה גייסה השלימה במאי 2002 גיוס של 10 מיליון דולר מבעלות מניותיה - סינטק קפיטל וגיזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully