וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובענה ייצוגית על סך של כ-900 מיליון שקל הוגשה נגד חברת הביטוח מגדל

אסף ברגרפרוינד

28.12.2003 / 17:12

התובענה מתבססת על ידיעות שהופיעו בשבוע שעבר ב"הארץ" שציטטו את דברי יאיר המבורגר לפיהם כל טירון בענף יודע שהסוכנים דפקו את המבוטחים כשמכרו להם פוליסות יקרות



לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תובענה ייצוגית נגד חברת הביטוח מגדל. תובענה המוערכת בסך של 900 מיליון שקל. את התובענה הגיש עו"ד אליהוד יערי, עו"ד עצמאי בן 72 אשר עדיין עובד במקצועו וטוען כי חברת הביטוח הטעתה אותו לחשוב כי רכישת ביטוח חיים יותיר בידיו "סכום למחייתו בעת זקנתו.



התובענה מתבססת על ידיעות שהופיעו בשבוע שעבר "בהארץ" שצוטטו את דבריו יאיר המבורגר, היו"ר היוצא של התאחדות חברות ביטוח החיים בכנס סוכנים, שלפיהם כל טירון בענף יודע שהסוכנים דפקו במשך עשרות שנים את המבוטחים בכך שהם מכרו להם פוליסות יקרות עם עמלות מטורפות ששאבו מהמבוטחים מיליארדים של שקלים מיותרים.



עו"ד אליהוד מציין בתובענה כי ב-1966 רכש פוליסת ביטוח חיים מחברת מגדל. בתום תקופת הביטוח ב 1996 נדהם מהצעתה של מגדל לשלם לו סך של 100 אלף שקל עבור כל תקופת הביטוח. לדבריו, צירוף דמי הפרמיה שאותה שילם במהלך כל השנים מגיע לסכום של כמיליון שקל ובמידה שהיה בוחר להפקיד את הכסף בקופות גמל, היה מקבל סך של כשני מיליון שקל.



בתובענה נטען כי חברות הביטוח מטעות את לקוחותיהם בכך שהן מסתמכות על לוחות חיים מיושנים "ותוחלת חיים" בלתי נכונה. לדבריו, על פי תנאי ביטוח החיים שרכש, הוא היה אמור לקבל את כספי הביטוח או בתום תקופת הביטוח בהגיעו לגיל 65 או במקרה של מוות מוקדם.



בתובענה נטען כי כאשר חברת הביטוח מגבילה את תוחלת החיים של הלקוח ל-65, אזי אין החברה לוקחת על עצמה כל סיכון, שכן גיל זה מסתמך על דוחו"ת סטטיסטים לא מעודכנים מ-1951. בעזרת לוחות החיים מחשבות חברות הביטוח את הסיכון והסיכויי למות מבוטח בכל שנה נתונה, ובהתאם לרמת הסיכון נקבעת הפרמיה. בתובענה נטען כי ככל שתוחלת החיים של המבוטח בחישוב סטטיסטי קצרה יותר, עולה הסיכון להתרחשותו של אירוע ביטוחי ולכן הפרמיה נעשית יותר יקרה ולכן שימוש בלוח חיים בו תוחלת החיים של המבוטח קצרה ו-65 מעלה את מחיר הפרמיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully