וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל ניתקה ביום חמישי האחרון את הזרם למשרדי תעש בשל חוב בסך 8.5 מיליון שקל

חיים ביאור

17.7.2005 / 17:15

דובר חברת החשמל אמר שבשלב זה הוחלט שלא לנתק את הזרם גם לקווי הייצור של תעש "מתוך התחשבות בתפקיד הבטחוני שהמפעלים ממלאים"; מגעים ראשונים בין האוצר להסתדרות כדי לגבש פתרון למשבר בתעש



חברת החשמל ניתקה ביום חמישי האחרון את זרם החשמל לבנייני המשרדים של התעשייה הצבאית (תעש) במתחם שברמת השרון, בשל חוב בסך 8.5 מיליון שקל.



דובר חברת החשמל אמר כי בשלב זה הוחלט שלא לנתק את הזרם גם לקווי הייצור של תעש "מתוך התחשבות בתפקיד הבטחוני שהמפעלים ממלאים", ואולם אם החוב לא ייפרע בימים הקרובים, ינותק גם הזרם למפעלים בסוף השבוע הקרוב.



גם בזק ניתקה את קווי הטלפון לתעש ביום חמישי האחרון, בגלל חוב בסך 800 אלף שקל. ואולם בהתערבות יו"ר הוועד הארצי של עובדי בזק - שלמה כפיר, קווי הטלפון חוברו מחדש בצהריים.



היום החלו מגעים ראשונים מזה כמה שבועות שמטרתם למנוע את קריסת תעש ולהעלותה על פסי הבראה. המגעים התנהלו בין הממונה על התקציבים במשרד האוצר - קובי הבר, ראשי תעש (היו"ר - עובדיה עלי, והמנכ"ל - אבי פלדר), יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות - עופר עיני, ויו"ר ארגון העובדים בחברה - יצחק יהודה.



המגעים החלו על רקע החרפת המאבק שמנהלים עובדי תעש נגד משרד האוצר. ביממה האחרונה קיימו העובדים משמרת מחאה ליד ביתו של הבר בהוד השרון וליד ביתו של החשב הכללי באוצר - ירון זליכה, ברמת גן כשבידיהם כרזות המגנות אותם ומגדירות אותם כ"מבוקשים, בשל אחריותם לחיסול תעש וכוונתם למכור נכסים בטחוניים".



הנהגת ההסתדרות העניקה גיבוי לצעדי המחאה שנוקטים עובדי תעש, הדורשים לשלם מיידית את שכרם המעוכב לחודש יוני עובדי תעש ואת הפנסיה ל-1,200 גמלאי החברה. ההסתדרות דוחה את הצעת האוצר לגבש תוכנית הבראה חדשה לתעש, שתכלול פיטורי 500 עובדים, קיצוץ בשכר העובדים הנותרים בסך 50 מיליון שקל, וביטול הטבות פרישה שהונהגו השנה בתעש.



תגובת יועץ התקשורת של שר האוצר: "ראוי שהנהלת תעש ועובדיה ישקיעו את מרצם בניסיונות הבראה ולא בהסתה נגד שר האוצר. בשנים האחרונות הוזרמו לתעש 10 מיליארד שקל מהם כמיליארד שקל בשנה האחרונה. מה שדרוש לחברה כושלת זו הם מאמצי הבראה דחופים. חברי הנהלת תעש מרווחים משכורות גבוהות, בוודאי ביחס למצבה הכלכלי הקשה של החברה. האוצר אינו מוכן עוד לתת יד לבזבוז כספי משלם המסים. בתקציבים שהוזרמו לתעש ניתן היה לסייע לקשישים, להגדיל את סל התרופות ולהוסיף תקציבים לצרכים חברתיים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully