וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ההון בפאניקה

איתמר סיידא

7.8.2005 / 17:52

גאון בית השקעות: מחר יהיו ירידות חדות יותר. מנורה פיננסים: צפויה טלטלה בשוק. תגובות סוערות בבתי ההשקעות

התפטרות שר האוצר בנימין נתניהו תפסה את שוק ההון לא מוכן. הברוקרים קיבלו את התפטרות נתניהו בהלם מוחלט והבלאגן ששרר בחדרי המסחר לא נראה חודשים רבים. מעטים מבין בתי ההשקעות ששאלנו אמרו שהכל יהיה בסדר ולא צפויה טלטלה בשווקים.

מנכ"ל כלל פיננסים בטוחה, שוקי אברמוביץ', מעריך כי לא מדובר ברעידת אדמה כלכלית, "היו לביבי הישגים נכבדים, אך הם נסמכו על אנשי המקצוע במשרד האוצר. לישראל נותר נגיד בנק עצמתי שיעזור לה לעבור את התקופה הקרובה, שתימדד בעיקר ביכולתה של המדינה לעמוד בהצלחה בהתנתקות".

ערן בסון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות גיפט אמר כי נתניהו אחראי במידה רבה להתאוששותו של שוק ההון הישראלי ולכניסה מאסיבית של השקעות זרות. לדבריו "שוק ההון אינו אוהב אי ודאות , התפטרותו של נתניהו מוסיפה אי ודאות וקשה בשלב זה להעריך מה יקרה, להערכתי בתקופה הקרובה נראה את שער הדולר עולה בייחוד על רקע העובדה שהריבית השקלית והדולרית זהות ולכן קשה יהיה למנוע ממשקיעים לרכוש דולרים, באשר לבורסה , סביר להניח כי נראה מעט מימושים בתקופה הקרובה, אך מוקדם מדי להעריך".

"מעשה לא אחראי"

רגינה אונגר, סמנכ"לית כספים בשרם פודים קלנר ולידר החזקות הגיבה בזעם ואמרה כי "מדובר במעשה לא אחראי שיטלטל ללא צורך את הכלכלה הישראלית הנמצאית באי וודאות גדולה שבוע לפני תהליך ההתנתקות".

יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה פיננסים אמר כי "נתניהו החליט לממש את השאיפות האישיות שלו, זו לא המילה האחרונה, ולקראת אחר הצהריים נתחיל לקבל תגובות מחו"ל". לדבריו "היום ראינו רק הערכה ראשונית, קצת היסטרית. מחר יהיה יום סוער בהרבה - אנחנו על סף תקופה של אי ודאות".

מנכ"ל גאון בית השקעות, שי ברק הזהיר ואמר כי "בימים כאלה שווה לעמוד בצד, לא כדאי להיות אמיצים". לטענתו "סביר שהכל ייתקע והמצב כרגע נראה מאוד לא ברור", הלקחות הפרטיים מגיבים דרך קרנות הנאמנות, והיום הם לא הספיקו לתת פקודות מכירה". גם ברק טוען שמחר יהיה יום סוער בשוקי ההון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully