וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיימס" הלונדוני: 2,000 משפחות של קורבנות שימוש בוויוקס בבריטניה עשויות להצטרף לתביעה נגד מרק

סוכנויות הידיעות

21.8.2005 / 15:19

עד כה זוהו למעלה מ-100 מקרים בבריטניה של מטופלים בתרופה, שמתו לפי החשד בעקבות נטילתה; הערכה כי המספר גדול בהרבה בשל נטיית רופאים לא לדווח על קשר בין מות מטופלים לטיפול תרופתי



2,000 משפחות של קורבנות שימוש במשכך הכאבים ויוקס בבריטניה עשויות להצטרף לתביעה נגד חברת התרופות האמריקאית, מרק. כך דיווח היום "טיימס" הלונדוני.



עד כה זוהו באופן רשמי 103 מקרי מוות של מטופלים בתרופה, אשר לפי החשד נגרמו כתוצאה מנטילת ויוקס. אולם לפי חישוב שערך העיתון, על בסיס נתונים הקיימים לגבי נטייתם של רופאים שלא לדווח על מקרי מוות הקשורים לטיפול תרופתי, מתקרב מספר המטופלים בבריטניה שמתו בעקבות טיפול בתרופה ל-2,000. בבריטניה לבדה השתמשו בתרופה כ-400 אלף בני אדם.



עוד ציין העיתון כי לפי ההערכות מתו ברחבי העולם כ-60 אלף בני אדם כתוצאה משימוש בתרופה. מספר המשתמשים בתרופה בעולם הסתכם בכ-20 מיליון בני אדם.



בית משפט בארה"ב הרשיע שלשום את מרק בגרימת מוות ברשלנות, וקבע שעליה לשלם פיצויים בסך 253 מיליון דולר למשפחתו של בן 59 מטקסס שמת ב-2001 בעקבות שימוש בתרופה. מדובר בתביעה ראשונה בגל של אלפי תביעות שהוגשו נגד החברה, בגין נזקים שנגרמו משימוש בוויוקס. בשנה שעברה הורדה התרופה מן המדפים בשל חשש שהשימוש בה מגביר את הסיכון להתקפי לב.



חבר המושבעים פסק שחברת מרק לא הזהירה את הרופאים כנדרש מפני הסכנות הכרוכות בנטילת התרופה, והחליט שרשלנות מצד החברה היא שגרמה למוות.



מרק הודיעה כי בכוונתה לערער על גזר הדין, והעריכה שתשלומי הנזיקין הגבוהים שהוטלו עליה יופחתו באופן חד, ולא יעלו על שני מיליון דולר; החוק הטקסאני מגביל את תשלומי הנזיקין לגובה של רק פי שניים מגובה הנזק הכלכלי שנגרם לתובע. למרות זאת, צנחו המניות של מרק בחדות בסוף השבוע, בשל חשש המשקיעים שהפסיקה תהיה תקדים לכ-4,200 תביעות נוספות נגד החברה באשמה שהעלימה מהציבור את הסכנות הבריאותיות של התרופה.



בספטמבר 2004 הסירה מרק מהמדפים את ויוקס בעקבות מחקר שהראה שהתרופה מכפילה את הסיכון להתקפי לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully