וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מאבדת נתח בשוק מנועי החיפוש בסין לטובת באידו - מתחרתה המקומית

סוכנויות הידיעות

30.8.2005 / 9:01

נתח השוק של באידו קפץ בחצי השנה האחרונה ל-52% וגוגל נסוגה ל-33% מיותר מ-50%; יאהו שחקנית זניחה עם נתח של 3.7%; השוק הסיני גדל להיקף של 103 מיליון גולשים



גוגל איבדה את הבכורה בשוק החיפושים באינטרנט בסין בחצי השנה האחרונה: ענקית האינטרנט האמריקאית היא שנייה כיום ליריבתה הגדולה ביותר בשוק המקומי, באידו.קום, אשר נתח השוק שלה קפץ ב-11% ל-52%. כך מראים נתוני סקר של אינטרנט נטוורק אינפורמיישן סנטר הסינית.



גוגל, מנגד, מחזיקה בנתח שוק של 33%, לעומת יותר מ-50% לפני שישה חודשים. השוק הסיני בכללו גדל להיקף של 103 מיליון גולשים, והוא השני בגודלו בעולם לאחר ארה"ב.



גוגל ובאידו מחזיקות ביחד 80% משוק החיפוש באינטרנט בבייג'ין ושנחאי, ו-75% ממנו בגואנגז'ו. שלוש הערים הנ"ל מכילות את רוב משתמשי האינטרנט בסין. לפני חצי שנה, כאמור, החזיקה גוגל בנתח השוק הגדול ביותר בשלוש ערים אלו, למרות שלא השקיעה בפרסום המותג שלה בסין. רק לאחרונה הקימה החברה נציגות מקומית בשנחאי והקימה אתר בכתובת מקומית - www.google.com.cn.



מתחרה אמריקאית נוספת, יאהו, מחזיקה ב-3.7% מכלל שוק החיפוש, והמתחרות המקומיות סוהו וסינה מחזיקות ב-4.6% ו-4% בהתאמה.



גוגל מחזיקה ב-2.6% ממניות באידו, אותן רכשה בשנה שעברה. באידו מנוהלת באופן עצמאי ושואפת ליהפך למקבילה הסינית של גוגל. החברה הסינית גייסה בתחילת אוגוסט 109.1 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור בנאסד"ק, ומנייתה זינקה ב-350% ביום הראשון למסחר ממחיר של 27 דולר ליותר מ-100 דולר. מאז נחלשה המניה, אך היא נסחרת עתה במחיר הגבוה כמעט פי 3 ממחיר ההנפקה - 78.60 דולר, והיא נסחרת לפי שווי שוק של 2.54 מיליארד דולר.



באידו כמעט אינה ידועה מחוץ לסין, אולם היא טוענת שהאתר שלה הוא השישי בפופולריות שלו בעולם לפי מספר המבקרים, בזכות יותר מ-100 מיליון גולשים סינים. האתר מותאם לא רק לשפה של הקהל דובר הסינית, אלא גם לדרישות הצנזורה של סין. באידו הוקמה על ידי סינים יוצאי חברות היי-טק אמריקאיות בשנת 2000: רובין לי, בוגר תואר שני במדעי המחשב מאוניברסיטת באפלו בניו יורק, שעבד בחברת מנועי החיפוש האמריקאית אינפוסיק, ואריק שו, בעל דוקטורט מאוניברסיטת טקסס ויוצא חברות ביוטכנולוגיה אמריקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully