וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

120 משפחות מפונים מרצועת עזה מנהלות מו"מ לרכישת מגרשים בשכונת ברנע בצפון אשקלון

ענת ג'ורג'י

30.8.2005 / 9:24

המתחם, הנמצא בבעלות חברת אפרידר, כולל 180 מגרשים בשטח של 600-500 דונם; נחשב לאחת השכונות היקרות באשקלון וכולל כיום בעיקר בתים צמודי קרקע ומעט בניינים מדורגים



120 משפחות מפונים מצפון רצועת עזה חתמו בימים האחרונים על בקשה להתיישב בשכונת "ברנע ב'-ברנע ג'" הנמצאת בצפון אשקלון, בסמוך לחוף הים. המפונים העבירו את הבקשה לראש הממשלה באמצעות ח"כ יחיאל חזן, יו"ר שדולת יש"ע. מרבית המפונים הגיעו מההתנחלויות ניסנית ודוגית ומעטים מאלי סיני, וגרים כיום בדירות שכורות באשקלון.



ברנע, שבבעלות חברת אפרידר, נחשבת לאחת השכונות היקרות באשקלון וכוללת כיום בעיקר בתים צמודי קרקע ומעט בניינים מדורגים. המנכ"ל והבעלים של אפרידר, אלי אלעזרא, אמר כי המתחם כולל 180 מגרשים בשטח של 600-500 דונם כל אחד. לדבריו, על כל מגרש ניתן לבנות בית צמוד קרקע בן שתי קומות וקומת מרתף, בשטח כולל של 300-250 מ"ר (50% בנייה). הוא הוסיף כי הקרקע זמינה לבנייה: "יש תוכנית בניין עיר מאושרת (תב"ע), הונחו תשתיות והושלם הפיתוח הסביבתי".



המיתון הקשה בענף הנדל"ן פגע מאוד באשקלון, ולכן מבחינת אלעזרא מדובר בעסקה מצוינת. אלעזרא אמר כי הקרקע נמצאת בבעלותו כמה שנים, אך מעולם לא נעשה ניסיון לשווקה. לדבריו, מחיר כל מגרש הוא 160 אלף דולר, אך "מתנהל משא ומתן עם מינהלת סל"ע, ואם הם יחליטו לרכוש את כל המגרשים במקום ניתן להם הנחה משמעותית".



אלעזרא אמר כי המתחם כולל כמה מקבצים בני 20 ,10 ו-70 מגרשים. לדבריו, כל מפונה יוכל להקים במקום את ביתו באופן עצמאי, אם כי מתנהלים דיונים לגבי בנייה משותפת של הבתים באמצעות אפרידר. הוא הוסיף כי אם תושלם העסקה יוכלו המפונים להתגורר בבתיהם החדשים בתוך שנה.



יו"ר ועד המפונים מניסנית, גבי בן אבו, אמר: "עם כל הכאב העצום והזעם התפנינו מניסנית באופן מכובד ויפה. אנו מבקשים אותו יחס גם מראש הממשלה - כבוד והתחשבות ברצונות ובצרכים שלנו. המגרשים בשכונת ברנע נמצאו כמתאימים ביותר עבורנו ואותם אנו מבקשים לקבל".



במעמד החתימה הודיעה אפרידר לקבוצת הרוכשים כי רכישת המגרשים תשולב עם חברות בקאנטרי קלאב השכונתי "ברנע" הממוקם סמוך לשכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully