וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תעניק לחברת הרכבת סובסידיה של 250 מיליון שקל בשנה עד 2008; הסכום כבר כלול בתקציב 2006

רם דגן

11.9.2005 / 14:21

הצדדים הגיעו להסכם סיבסוד לפיו יפחת סכום התמיכה של המדינה בהתאם לגידול היקף הפעילות של הרכבת; הבר: קיימים בהסכם מנגנונים אשר מתמרצים את חברת הרכבת להתפתח לכיוונים עסקיים נוספים



אגף התקציבים במשרד האוצר הגיע לסיכום עם חברת הרכבת לגבי גובה הסובסידיה הממשלתית. ההסכם, שיחול עד לסוף שנת 2008, מעגן את סבסוד הפעילות השוטפת של הרכבת בהסעת נוסעים והובלת מטענים וקובע שורה של תמריצים כלכליים ומנגנוני בקרה על הפעילות השוטפת של הרכבת במטרה למקסם ולייעל את פעילותה. עלותה השנתית של הסובסידיה תסתכם בכ-250 מיליון שקל, והיא צפויה לפחות מדי שנה, כתוצאה מגידול בהיקף פעילות הרכבת עקב הפיתוח המואץ וכתוצאה מגידול בהכנסות מפעילות עסקית. התקציבים, כאמור, הם חלק מהתקציב המתוכנן לשנת 2006.



ההסכם בין הצדדים נכרת לאחר מו"מ שהתחיל על רקע הפיכתה של הרכבת לחברה ממשלתית במהלך שנת 2004. את ההסכם הובילו נציגי אגף תקציבים בשיתוף עם נציגי החשב הכללי ומשרד התחבורה. הממונה על התקציבים, קובי הבר, אמר: "מדובר בהסכם המבוסס על מודל דינמי, המתאים עצמו לתקופה שבה מתרחש פיתוח מואץ של התשתית הרכבתית, כך שהסובסידיה תיתן מענה מתאים לצרכים המשתנים, תוך מקסום יעילות השירותים הניתנים לציבור המשתמשים".



ממשרד האוצר נמסר היום כי חישוב הסובסידיה השנתית לוקח בחשבון פרמטרים כמו שיעורי תפוסה של הרכבות והתוכנית התפעולית להסעת נוסעים. כן קיימים בהסכם מנגנונים אשר מתמרצים את חברת הרכבת להתפתח לכיוונים עסקיים שמחוץ לפעילות הסעת נוסעים, דוגמת פעילות מסחרית בתחומי נדל"ן ופרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully