וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנות מאסר לאדם שניסה להשתלט על קרקע ולמכור אותה ב-11 מיליון שקל

אריק מירובסקי

22.9.2005 / 10:39

אברהם רימון הורשע בבית המשפט בכך שניסה להשתלט על קרקע ברעננה ודירת גג ברחובות; גורמים בענף חוששים שפסק הדין קל מדי ולא ירתיע נוכלים אחרים שמנסים להשתלט על נכסים





"הבעיה העיקרית של מעשי ההונאה הנדל"ניים היא ההתקדמות הטכנולוגית, שמאפשרת זיופי מסמכים ברמה גבוהה ואין לעורכי הדין המעורבים בעסקות נדל"ניות, אלא להשתמש בנסיונם ובחוש הריח שהם צברו במהלך שנות עבודתם, כדי לזהות חשש למעשים כאלה", אומר עו"ד עופר טויסטר.



האמצעים משתכללים, וכיום אין בעיה, באמצעים ביתיים, לזייף מסמכים מסויימים. "פעם היינו נוהגים להחתים את הצדדים על הסכמים בעט עם דיו כחול, כדי להבטיח את מקוריותו של המסמך, ושאין מדובר בצילום. היום אין שום בעיה לסרוק ולצלם בצבע", הוא אומר.



"לכן, פעמים רבות אנו דורשים להגיע לאיש עצמו, שנמצא מאחורי הניירות שמוגשים לנו ולשמוע מאותה קשישה בת 85 מלונדון, שהיא יודעת שהיא מוכרת קרקע. כשמדובר בעסקות נדל"ן גדולות, העלויות של טיסות לניו יורק או לפריז הן זניחות".



גם כך, המצב לא קל. בנסחי טאבו רבים לא מצויינים מספרי תעודות הזהות של בעלי הנכסים, וקשה מאוד לאתר אותם. גם כשמצויינים המספרים, הנוכלים כבר דואגים לזייף תעודות זהות. "בסופו של דבר נראה לי, שהאמצעי הטוב ביותר מעבר לכל הניירות, הוא התרשמות אישית מהבן אדם, כי מעשי תרמית היו, הווים ויהיו, וככל שנשכלל את שיטות ההגנה מפניהן, ישכלל הצד השני את שיטות המירמה", אומר טויסטר.



בסופו של דבר מגיעים כל מעשי המירמה ללשכת המקרקעין ולנסח הטאבו, ולכן מתבקשת השאלה, האם לא ניתן להחמיר את הדרישות של לשכת המקרקעין, כתנאי לביצוע שינויים בנסחי הטאבו.



טויסטר לא סבור כך. "הטאבו בישראל נחשב למתקדם ולמשוכלל והתקינה כאן מתקדמת יחסית ואמורה להקטין את מקרי הרמאות. בסופו של דבר לא ידועים לנו היקפי מעשי הרמאות, ומדובר כנראה במקרים בודדים. אם יטילו על לשכת המקרקעין לזהות בוודאות כל צד לעיסקה, היא לא תוכל לעמוד בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully