וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: "גורו" קרנות הגידור בועז מנור ייחקר בישראל

עודד ארבל

9.11.2005 / 8:43

מנור - בעליה של קבוצת קרנות קנדית - חשוד כי ברח מקנדה לישראל כדי לחמוק מחקירה בעניין מעילה רחבת היקף; ביהמ"ש דחה את טענתו שאין לקיים את החקירה עקב מצב בריאותו



השופטת דורית רייך מבית משפט השלום בתל אביב החליטה בתחילת השבוע כי איש העסקים בועז מנור אשר באחרונה הוצאו נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ וצו עיקול זמני, ייחקר בישראל במשרדיו של דוד תדמור, המשמש כנציג בישראל של פירמת רואי החשבון הבינלאומית KPMG.



לפי הנטען, מנור - מייסדה המשותף ובעליה של קבוצת הקרנות הקנדית Asset Management Portus Alternative - ברח מקנדה לישראל כדי לחמוק מחקירה על ידי פירמת KPMG. בית המשפט בקנדה מינה את הפירמה ככונס הנכסים של הקבוצה לצורך איתור נכסי הקבוצה והגנה על עניינם של כ-26 אלף משקיעים שהשקיעו בקרן כ-800 מיליון דולר.



בבקשתה טענה KPMG כי מנור הוא אחת הדמויות המרכזיות בפרשת מעילה רחבת היקף, וכל יתר אנשי המפתח והמנהלים בקבוצה פעלו בכפוף לו ועל פי הנחיותיו. לטענתה, מנור השתמש בכספי הקבוצה באופן בלתי הולם אף לאחר פתיחת הליכי הכינוס - לרבות הברחת כספים לבתי השקעות ולבנקים מחוץ לתחום השיפוט של קנדה - זאת במטרה להקשות על איתור נכסי לקוחות הקבוצה.



לאחר שמנור סירב לשוב לקנדה לצורך חקירתו, פנתה KPMG באמצעות נציגה בישראל, דוד תדמור, לבית משפט השלום וביקשה להורות על חקירתו של מנור בישראל. לבקשה זו צורפה בקשה מבית המשפט העליון במחוז אונטריו בקנדה לחקור את מנור.



בתגובה לבקשה טען מנור, באמצעות עו"ד יהודה ויינשטיין, כי יש לדחות את הבקשה לנוכח מצבו הרפואי הקשה ומאחר שהחומר הרלוונטי לא הועבר לעיונו מבעוד מועד. מנור אף הציע להיבחן על ידי מומחה רפואי מטעם KPMG, שמסקנותיו יחייבו את הצדדים. בתגובה הציע תדמור כי את חקירתו של מנור ילווה מומחה רפואי אובייקטיווי.



השופטת רייך קיבלה את הצעת תדמור, וקבעה כי היא מאזנת בין הצורך לשמור על בריאותו של מנור לבין הצורך להיענות לבקשת החקירה "שאושרה על ידי הרשות המוסמכת בישראל במטרה לקדם את הדאגה לאינטרסים של עשרות אלפי משקיעים בחו"ל".



החקירה תתקיים ביום 4 בדצמבר 2005 במשרדו של תדמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully