וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי דיסקונט קורא למתיו ברונפמן להתערב בסכסוך העבודה בבנק

עינב בן יהודה

14.11.2005 / 12:27

העובדים במכתב לבעלים של הבנק: "אם לא יוסדרו הסוגיות שבמחלוקת את פניך יקבל בנק סגור"; הנהלת הבנק: לעובדים הובטח מספר פעמים כי אף עובד לא ייפגע ממכירת הפעילות לכלל ביטוח



ועד עובדי בנק דיסקונט, בראשות ריקי בכר, שיגר מכתב לאיש העסקים מתיו ברונפמן, בעל השליטה החדש בבנק, וקרא לו להתערב בדחיפות בסכסוך העבודה בבנק.



בחודשים האחרונים נקטו העובדים צעדים ארגוניים על רקע דרישתם לבונוס ותוספות שכר. לפני מספר ימים, חודשו העיצומים בעקבות מכירת אחזקות הבנק בקופות הגמל ובקרנות הנאמנות לכלל ביטוח. העובדים טוענים כי מכירה זו נעשתה מבלי לקיים עמם משא ומתן על זכויות העובדים. במסגרת זו, השביתו העובדים מספר סניפים בשבוע שעבר. אתמול הושבתו שלושה סניפים מרכזיים - בירושלים, תל אביב וחיפה. אתמול הורה גם בית הדין לעבודה בתל אביב לעובדים להפסיק את העיצומים עד לדיון שייערך מחר.



במכתב ששיגרו לברונפמן, טוענים העובדים כי מאז שנחתם הסכם המכירה, מבצעת הנהלת הבנק מהלכים חד צדדיים המהווים הפרה בוטה של סעיף השקט התעשייתי, האוסר על ביצוע צעדים חד צדדיים ושינויים ארגוניים על ידי כל אחד מן הצדדים.



"נציגיך בארץ מודעים למצב הקשה אליו נקלעו יחסי העבודה בבנק, אך כנראה שמצב זה אינו מטריד אותך או אותם", כותבים העובדים. "אנו מוצאים לנכון להזכיר ולהבהיר כי סעיף השקט התעשייתי יסתיים ביום ה-closing, ועל כן כל סוגייה שלא תוסדר במשא ומתן עד למועד זה, החל מבעיותיו של אחרון הפקידים ועד לענייני שכר, בונוס, מכירת קופות הגמל וכיו"ב, תביא לכך שאת פניך יקבל בנק סגור".



מהנהלת בנק דיסקונט נמסר, כי לאורך כל הדרך הובטח שאף עובד לא ייפגע כתוצאה ממכירת הפעילות לכלל ביטוח. במכתב ששלח אלי חוטר, סמנכ"ל משאבי האנוש בבנק, לריקי בכר נאמר: "כבר בתחילת ההתמחרות על קופות הגמל, ועוד הרבה לפני כן, הודעתי לך כי עובדי קופות הגמל, המיוצגים על ידי ועד העובדים, ימשיכו להיות עובדי הבנק ואם יידרש שינוי כלשהו בהגדרת התפקיד של מי מהעובדים, ייעשה הדבר תוך שיתוף העובדים והוועד. נראה כי התחייבות החלטית כזו אמורה להיות מספקת ולהסיר כל דאגה אם היתה כזו. אשמח לעגן את ההבטחה בהסכם קיבוצי או כל אמצעי רלוונטי אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully