וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מחירי הנפט והתחרות שחקו את רווחי טמבור: הרווח הנקי נשחק ב-13% ל-11 מ' ש' למרות צמיחה של 12% בהכנסות

נתן שבע

17.11.2005 / 17:13

בשורה התחתונה נפל הרווח הנקי ב-44% ל-5.7 מיליון שקל בשל הוצאות מימון; הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים נחתך בחצי לעומת התקופה המקבילה 33.9 מיליון שקל



יצרנית ומשווקת הצבעים, טמבור, שבשליטת גרנית של האחים בורוביץ', רשמה גידול של 12% בהכנסות ברבעון השלישי אך מאידך העלייה בחו"ג שחקה את רווחי החברה. הרווח התפעולי של החברה נשחק ב-13% ל-11 מיליון שקל. בשורה התחתונה נפל הרווח הנקי ב-44% ל-5.7 מיליון שקל בשל הוצאות מימון.



טמבור המחזיקה בנתח של 55% משוק הצבעים בארץ, מציינת כי חלק ניכר מהתייקרות של חו"ג נובעת מהתייקרות של הנפט ומוצריו המשמש מרכיב עיקרי בתעשיית הצבע. במקביל אומרת החברה, כי הירידה ברווח הגולמי של החברה נובע מהתחרות בשוק המקומי. הרווח הגולמי של החברה ירד ב-6% ל-38.9 מיליון שקל ושיעורו עמד על 31% לעומת 37% ברבעון המקביל.



בשורה התחתונה נפל הרווח הנקי בשל מעבר להוצאות מימון של 4.2 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. השינוי נובע בעיקר מהוצאות הריבית בגין יתרת ההלוואות שהוסבו מגרנית במסגרת הפחתת ההון שביצעה בשנה שעברה, ומהוצאות ריבית בגין הגיוס שערכה החברה עם הנפקתה.



תזרים המזומנים של החברה הסתכם ב-4.3 מיליון שקל לעומת 7.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. את תשעת החודשים הראשונים של השנה מסיימת החברה עם עלייה של 8% בהכנסות ל-353 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה במהלך התקופה נחתך בחצי לעומת התקופה המקבילה 33.9 מיליון שקל.



מניית טמבור שהיתה ההנפקה החמה של תחילת השנה כבר לא ממש "רותחת". החברה נסחרת סביב השווי שבה הונפקה (אחרי הכסף) כ-290 מיליון שקל, והיא רחוקה כ-37% משיאה ביולי (אז כמעט מכרה גרנית את מרבית נכסי הנדל"ן של טמבור ברווח גדול - עסקה שבוטלה בסוף).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully