וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות האנרגיה והרכב הובילו ירידות בבורסות; BP רשמה ירידה של 2.1% על רקע הירידה במחירי הנפט

TheMarker

7.12.2005 / 20:08

בורסת לונדון ירדה ב-0.2%; פרנקפורט רשמה ירידה של 0.6%; ובורסת פאריס נסוגה ב-0.4%; פורשה רשמה ירידה של 4.9%; מינכן רה רשמה ירידה של 2.7%; וודאפון עלתה ב-2.4%



בורסות אירופה רשמו ירידות קלות, בראשות מניות האנרגיה, על רקע ירידת מחירי הנפט. גם הפסדים של חברות הרכב וחברות הביטוח והירידות בניו יורק השפיעו על הירידות. בורסת לונדון ירדה ב-0.2%; פרנקפורט רשמה ירידה של 0.6%; בורסת פאריס נסוגה ב-0.4%.



משרד האנרגיה האמריקאי דיווח על עלייה זהה של 2.7 מיליון חביות במלאי הנפט הגולמי, בבנזין לרכב ובשאר התזקיקים בשבוע שהסתיים ב-2 בדצמבר.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה בינואר יורדים כעת ב-29 סנט לרמה של 59.65 דולר לחבית, לאחר שנסחרו היום כבר ברמה של 60.55 דולר.



מרבית חברות האנרגיה רשמו ירידות, על רקע הירידה במחירי הנפט אחרי חמישה ימי עליות רצופים. BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, ירדה ב-2.1%; טוטאל רשמה ירידה של 0.8%.



פורשה הודיעה כי העלויות לפיתוח הדגם "פאנאמרה" יהיו גבוהות מדי, והן יפגעו ברווחי החברה. העלות עשויה להוריד את רווחי החברה ב-100 מיליון יורו (117 מיליון דולר) השנה, כך הודיע סמנכ"ל הכספים של החברה. מניית פורשה (POR3.F) רשמה ירידה של 4.9%.



בנוסף לפורשה, רשמו פג'ו ורנו ירידות בשיעורים של 1.9% ו-1% בהתאמה.



חברות הביטוח רשמו גם הן ירידות. מורגן סטנלי הוריד את ההמלצה שלו לענקית הביטוח מינכן רה ל"משקל זהה" מ"משקל יתר". מניית החברה רשמה ירידה של 2.7%; גם אליאנז רשמה ירידה של 1.9%.



וודאפון, חברת הסלולר הגדולה בעולם, עלתה ב-2.4%. החטיבה של החברה ביפאן הגדילה את לקוחותיה ב-57 אלף בנובמבר, העלייה החודשית הגדולה ביותר השנה. נתונים אלה עלו על תחזיות קרדי סוויס, שעמדו על עלייה של 30-40 אלף לקוחות.



רויאל KPN, חברת הטלפוניה הגדולה בהולנד, עלתה ב-0.4%. הממשלה ההולנדית מכרה 8% ממניות החברה ל-ABN אמרו והורידה את אחזקתה בחברה אל מתחת ל-10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully