וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן כץ: הריבית בישראל תעמוד על 5%-4.75% תוך 3 חודשים; יעקב שיינין: הריבית בישראל תעלה על 5%

טל לוי

14.12.2005 / 17:51

שלמה מעוז: הריבית תישאר על 4.5% לפחות עד סוף הרבעון הראשון של 2006; שיינין: "הריבית העדיפה היא המכשיר שיש לישראל על מנת למנוע בריחת כסף למדינות בטוחות יותר כמו ארה"ב"



"לא ייתכן מצב בו הריבית במדינה מסוכנת יותר להשקעה, כמו ישראל, תהיה נמוכה או זהה למדינה יציבה ובטוחה כמו ארה"ב", כך אומר ד"ר יעקב שיינין ממודלים כלכליים. "אחד המכשירים למניעת בריחת כסף מישראל לכיוון ארה"ב, הוא הריבית העדיפה שאנו מציעים. יש לזכור כי תנועות ההון החופשיות הנהוגות היום, מאפשרות להשקיע כסף בחו"ל בלי שום מגבלה - ולכן השיקולים הם כלכליים פשוטים", הוא מוסיף.



שיינין מציין כי ההערכה היא שהריבית תעלה בארה"ב לרמה של 4.75% תוך 3 חודשים, ומכאן שהריבית בישראל חייבת להיות גבוהה יותר ולעבור את רמת ה-5%.



לעומתו, שלמה מעוז מאקסלנס-נשואה אומר כי הריבית בישראל דווקא צפויה להישאר על 4.5% לפחות עד סוף הרבעון הראשון של 2006: "יש ציפיות לאינפלציה נמוכה מאד ואפילו שלילית בחודשים הקרובים, וריבית השוק - המיוצגת על ידי התשואה של איגרות החוב - צפויה לרדת גם היא", הוא אומר. "בתחילת פברואר, נראה שוויון בריבית בין ישראל לארה"ב, ברמה של 4.5%, והדבר יישאר כך לפחות עד סוף מארס".



מעוז מציין כי לאורך זמן, ישראל אכן זקוקה לפער ריביות לטובתה, אולם קיימות נקודות זמן ספציפיות בהן ניתן להותיר שוויון ריביות, כמו בחודשים פברואר-מארס הקרובים.



יונתן כץ מלידר ושות', מסכים כי הריבית בישראל אכן צפויה לעלות בעקבות עליית הריבית בארה"ב, אם כי בקצב מתון יותר. "סביר שבחודש הבא תועלה הריבית בארה"ב אולם לא בישראל, כך שנראה שוויון ריביות של 4.5% בין ישראל לארה"ב", אומר כץ. "רק לאחר מכן, תועלה הריבית לרמה של 5%-4.75% תוך כ-3 חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully