וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הבנקים זינק ב-48% מתחילת השנה

נתן שבע

20.12.2005 / 11:27

פיא - השיפור ברווחי הבנקים יימשך גם ב-2006. דווקא הבנק החמישי בגודלו (הבינלאומי) נתן את התשואה הגבוה ביותר

שנת 2005 היתה טובה לשוק המניות, ומצוינת למניות הבנקים, שרשמו רווחי שיא לצד השיפור בכלכלה הישראלית והפרטות מוצלחות של דיסקונט ולאומי. מדד הבנקים עלה מתחילת השנה ב-48% תשואה לעומת תשואה של 28% במדד תל אביב 100. דווקא הבנק החמישי בגודלו - הבינלאומי - נתן את התשואה הגבוה ביותר מבין החמש - 54.4% - כאשר ארבעת הבנקים הגדולים האחרים הניבו תשואה של 50%-45%.

כלכלני פיא מעריכים, כי השיפור ברווחיותם של הבנקים המסחריים יימשך גם ב-2006. בפיא מתבססים על צמיחה במשק בשיעור של 4.5% בשנה הבאה, שתוביל לצמיחה במגזר הבנקאות. גם רווחי הון ממימוש באחזקות קופת הגמל וקרנות הנאמנות יניבו דיווידנדים לבעלי המניות. כמו כן, המשך המיזוגים של בנקים בינוניים וקטנים צפויים להוביל להתייעלות ושיפור התחרות בענף.

בפיא צופים גם כי ב-2006 צפויים הבנקים לממש חלק מההחזקות הריאליות (קונגלומרטים) מתוקף החוק. יישום ההוראה עשוי להניב לבנקים רווחי הון משמעותיים. בחודש האחרון פורסם ב-TheMarker, כי לאומי כבר מנהל מגעים למכירת אחזקותיו באפריקה ישראל ללב לבייב.

יישום מסקנות ועדת בכר, שבמהלכו מכרו הבנקים את קופות ההגמל וקרנות הנאמנות, צפוי להניב לבנקים רווחי הון משמעותיים בשנה הבאה ועמם תשלומי דיווידנדים. החשש בבנקים מפני פגיעה ברווחיהם בעקבות המכירות של קופות הגמל מתעמעם בעקבות עמלות ההפצה שיקבלו, ובעקבות כניסת הבנקים לתחומי פעילות חדשים בדמות הפצת קרנות פנסיה ומוצרי ביטוח שונים.

בפיא מציינים עוד, כי גל גיוסי ההון בשנתיים האחרונות על ידי פירמות גדולות, בינוניות וקטנות סייע לבנקים לשפר את הרכב האשראי והביטחונות, ולהפחית את לחצי הביקוש לאשראי בטווח הקצר והבינוני. תחום המימון החוץ בנקאי צפוי להמשיך ולהתפתח גם בשנה הבאה, באמצעות איגוח של תיקי האשראי. כמו כן, איגוח תיקי האשראי צפוי לפנות הון, ולשפר את התשואה להון של הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully