וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגל אירופה מסכמת חודש מוצלח של הנפקה וחלוקת דיווידנד במימוש נכסים בקנדה - רווח ההון: 34.5 מיליון שקל

אסף רותם

26.12.2005 / 10:10

קבוצת אנגל נהינת מעודף תזרימי של כ-70 מיליון שקל; אנגל אירופה היתה מהמניות המוצלחות השנה בבורסה, עם זינוק של 112% מתחילת השנה



שבוע לאחר שהכריזה הנהלת החברה על חלוקת דיבידנד בסך 25 מיליון שקל ושבועיים לאחר הנפקה מוצלחת בלונדון, ב יכולים לסכם שבוע נוסף מוצלח.



אנגל אירופה, באמצעות חברת בת בבעלות משותפת עם צד שלישי, התקשרה בחוזה למכירת 2 נכסים בקנדה. היקף העסקה מגיע לכ-227 מיליון שקל והיא כוללת מכירה של קניון ומרכז מסחרי. העסקה תניב לאנגל אירופה רווח הון לפני מס של כ-27 מיליון שקל ועודף תזרימי לפני מס בסך של כ-50 מיליון שקל. הרוכשת בעיסקה הינה קרן השקעות קנדית.



כמו כן, מנהלת אנגל אירופה מו"מ למכירת בניין משרדים במונטריאול, גם הוא בבעלות משותפת עם צד שלישי, תמורת כ-73 מיליון שקל. באם תושלם העסקה, היא תניב לאנגל אירופה רווח הון של 7.5 מיליון שקל נוספים, לפני מס. חלקה של החברה בעודף התזרימי לפני מס בעיסקה זו יסתכם בכ-19 מיליון שקל.



השלמת העסקאות כפופה לבדיקת נאותות שתעשה על ידי הרוכשים. באם יחתמו כל ההסכמים, צפויה קבוצת אנגל ליהנות מרווח הון של 34.5 מיליון שקל לפני מס ומעודף תזרימי של כ-70 מיליון שקל. רווח ההון הצפוי ללגנא הולדינגס חברת האם של אנגל אירופה מהשלמת העיסקאות הנ"ל צפוי להסתכם בסך של כ-26 מיליון שקל.



יעקב אנגל, יו"ר קבוצת אנגל, אמר היום: "מכירת הנכסים תואמת את אסטרטגיית החברה הממקסמת את הפוטנציאל העסקי, לפיה יש לפעול למימוש נכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם. במקביל פועלת החברה לפיתוח והשבחת הפרויקטים היזמיים והנכסים המניבים שבבעלותה, באירופה ובישראל, ולביצוע השקעות בפרויקטים חדשים".



לפני כשבוע הכריזה הנהלת החברה על חלוקת דיבידנד בסך 25 מיליון שקל. חלוקת הדיבידנד באה בעקבות הנפקת מניות מוצלחת בבורסת לונדון, במסגרתה גייסה חברת אנגל מזרח אירופה כ-243 מיליון שקל. ההנפקה הניבה לאנגל אירופה רווח הון של 94 מיליון שקל.



אנגל אירופה, בעלת השליטה ב, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 עם הכנסות בסך של כ-119.4 מיליון שקל ועם רווח נקי בסך 21.5 מיליון שקל.



קבוצת אנגל אירופה נמצאת בשליטת חברת לגנא הולדינגס ופועלת בתחומי הנדל"ן המניב והיזמות בישראל ובחו"ל. הקבוצה מעורבת בפרוייקטים בהיקף של כ-10,000 יחידות דיור ומאות אלפי מ"ר של נכסים מניבים. הקבוצה פועלת בישראל, קנדה, צ'כיה, הונגריה, פולין, גרמניה, ובולגריה.



אנגל אירופה היתה מהמניות המוצלחות השנה בבורסה, עם זינוק של 112% מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully