וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקורי תגיש חלק מהמסמכים ל-SEC ברבעון השני

שירלי יום-טוב

19.3.2006 / 11:09

מרקורי בדקה לאחור אלפי מסמכים הקשורים בפרשת האופציות אך לא תעמוד בהגשת הדו"ח המורחב ל-2005 בזמן

בעוד בוול סטריט עסוקים בימים אלה בחיטוט במה שעשוי להיות פרשיות אופציות חדשות, ביניהן בקומברס, מנסה מרקורי (MERQ.PK) להתקדם כדי לנסות ולשים את פרשיית האופציות שלה מאחור. מרקורי הודיעה ביום שישי, לאחר תום המסחר, כי היא מצפה לסיים לערוך מחדש את דו"חותיה ולהגיש חלק מהמסמכים הנדרשים לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) במהלך הרבעון השני, כלומר בין תחילת אפריל לסוף יוני.

מרקורי מתקנת לאחור את דו"חותיה בעקבות ממצאי ועדה פנימית, שקבעה כי החברה רשמה אופציות לפי תאריכים לא נכונים. הרישום השגוי הגדיל את רווחי מנהלי החברה ועובדיה ממימוש האופציות והקטין את ההוצאות הקשורות בכך. לפיכך, רווחיה של מרקורי בשנים 2004-2002 צפויים להיות נמוכים יותר מכפי שדווח בתחילה.

מרקורי צריכה להגיש מחדש ל-SEC הררי מסמכים: ראשית, את הדו"ח המורחב (10-K) לשנת 2004 ואת הדו"ח המורחב (10-Q) לרבעון הראשון של 2005. שני אלה בלבד יוגשו במהלך הרבעון השני. דו"חות מורחבים לרבעונים השני עד הרביעי של 2005, דו"ח מורחב לכל שנת 2005 ודו"ח מורחב לרבעון הראשון של 2006 - את כל אלה צפויה מרקורי להגיש "בזמן הנדרש", כך לפי הודעת החברה. את הדו"ח המורחב לשנת 2005 היתה אמורה החברה להגיש עד סוף החודש, אך היא כבר הודיעה לרשות כי לא תעמוד בכך.

לאי הגשת הדו"ח השנתי בזמן יש מחיר: אפשרות של פדיון מוקדם של אג"ח של החברה בהיקף של 800 מיליון דולר. לאחר התפוצצות הפרשה, באוגוסט האחרון, מרקורי קיבלה הודעה שייתכן כי חלק מבעלי האג"ח להמרה שלה (שתי סדרות, שאמורות להיפרע ב-2007 וב-2008) יבקשו פירעון מוקדם שלהן בשל אי הגשת הדו"חות בזמן. ביום שישי עידכנה מרקורי, כי בשל העובדה שלא תגיש את הדו"חות עד סוף החודש הקרוב, תהיה לבעלי האג"ח אפשרות לבקש פירעון מוקדם. מרקורי לא ציינה בהודעתה האם התקבלו אינדיקציות מבעלי החוב לגבי כוונותיהם. עם 1.2 מיליארד דולר בקופה, מרקורי אמנם יכולה לעמוד בתשלום כזה, אך ברור שיהיה מדובר במכה קשה לנזילות החברה.

המניה מלבלבת בפינק שיטס

בהודעה של מרקורי אין אמנם פרטים פיננסיים שעשויים לסייע לבעלי המניות לקבל החלטה בנוגע להשקעה שלהם, אך יש בה עוד כמה פרטים מעניינים על מה שנעשה בחודשים האחרונים מאחורי הקלעים של החברה. מאז התפוצצות הפרשה, באוגוסט האחרון, מרקורי היתה עסוקה בבדיקת הררי מסמכים הקשורים בפרשה: אלפי הודעות שניתנו למנהלים ועובדים ביחס לאופציות שניתנו להם החל מ-1993 - תכתובות דואר אלקטרוני וכל מידע אחר ממנו ניתן יהיה לקבוע מהם התאריכים הנכונים בהם הוענקו האופציות. החברה מציינת, כי מרבית העבודה הזו הושלמה כבר.

מעבר לכך, מרקורי הודתה בעבר, כי נמצאו בעיות במנגנוני הבקרה הפנימיים של החברה. גם פה נעשתה עבודה קשה, כך לפי הודעת החברה. ועדה מיוחדת שמונתה בחברה עברה על יותר מ-2 מיליון תכתובות דואר אלקטרוני ומסמכים אחרים כדי לנסות לקבוע האם ובאיזה מידה ניתן להסתמך על תהליכים היסטוריים להכנת המסמכים המתוקנים. את המסקנה מרקורי לא מגלה, אם כי היא ציינה בהודעתה כי גם כאן, מרבית העבודה כבר הושלמה. מרקורי הדגישה, כי התהליך ארך יותר ממה שציפו בתחילה בחברה, ואולי אפשר ללמוד מכך על גודל האי סדר ששרר בחברה.

מרקורי פועלת כיום תחת המנכ"ל אנטוני זינגלה. בנובמבר האחרון, נאלץ אמנון לנדן, ממייסדי החברה ומנכ"ל מוערך בשנים האחרונות, לעזוב באופן מיידי את החברה בעקבות התפוצצות הפרשה. ועדה פנימית שבדקה את מועדי הקצאת האופציות קבעה שלנדן, יחד עם שני בכירים נוספים - סוזן סקייר, מזכירת החברה, ודאג סמית', סמנכ"ל הכספים - ידעו על ההקצאה השגויה והרוויחו מכך אישית.

מרקורי נסחרת כיום ברשימת הפינק שיטס לאחר שנמחקה בינואר ממסחר בנאסד"ק. עם זאת, המשקיעים מביעים אמון בחברה, ומתחילת ינואר זינקה המניה ב-30% למחיר של 36.5 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully