וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הספקים והרשתות מתלהטת

אורה קורן

30.4.2006 / 13:33

רבוע כחול בכנס קמעונאות שערכו עיתון "הארץ" ושנקר: על הספקים להביא עוד כסף מהבית. אסם: הרשתות צריכות להתייעל

המאבקים בין ספקים לרשתות נמשכים במלוא העוז. הספקים מתלוננים על לחץ רשתות להורדת מחירים והרשתות מתלוננות על התעקשות ספקים לגבות מהן מחירים גבוהים.

בדיון שנערך הבוקר בנושא בכנס קמעונאות שערכו עיתון "הארץ" ובית הספר שנקר נחשפו גם צפרניים. מנכ"ל רבוע כחול, גיל אונגר, הזהיר את המשתתפים כי הרשת תמשיך להיות אגרסיווית גם בעתיד ודרש מהספקים להביא כסף מהבית. גזי קפלן, מנכ"ל אסם השיב לו, שהוא יכול להמשיך לחלום. "רבוע כחול אף פעם לא היה צמחוני, אגף הסחר ברבוע היה האגרסיווי ביותר כל השנים, וגם בעתיד נמשיך לשמור על האינטרסים של הרבוע הכחול", אמר אונגר.

כדוגמה לאגרסיוויות אפשרית הכריז אונגר, כי הרשת חוזרת למותג הפרטי וכי בפיילוט שביצעה הוא הפך לנמכר ולרווחי ביותר בכל התחומים. לגבי הקרב על המדף אמר, כי "לספקים יש אינטרס לתת פחות ולנו יש אינטרס לקחת יותר". הפתרון, לפי אונגר הוא "שספקים יביאו כסף מהבית, מרצון או מאונס". על כך מיהר להשיב לו גזי קפלן, המנכ"ל הנכנס של אסם: "גם הרופא שלי אומר שזה טוב לפנטז, אבל זו גישה מוטעית, לבוא לספקים ולבקש מהם יותר". קפלן, חמוש בנתונים על מירווחים ורווח תפעולי של רשתות מקבילות בעולם הבהיר, כי הבעיה של הרשתות היא חוסר יעילות. לדבריו, משם יבוא שיפור הרווחיות שלהן, לא מהכסף שהן רוצות שהספקים יביאו מהבית.

איציק תמיר, מנכ"ל קוקה קולה ישראל, הוציא קיטור על רשתות שמוכרות קוקה קולה במחירי הפסד. לדבריו, זה פוגע בתדמית של המותג וגורם לקמעונאים קטנים לרוץ אליו ולהתלונן על הנחות גדולות שהוא נותן למתחרים שלהם. אפילו הממונה על ההגבלים צריכה להתערב בסוגיה, אמר. ליאור רייטבלט, מנכ"ל סופר-פארם מיהר להעמיד דברים על דיוקם, לפחות מבחינתו. לדבריו, גם אם בקבוק קוקה קולה יימכר בהוזלה של 20%, המותג לא ייפגע, ואולי הצרכנים ישתו בסוף יותר ממנו. מהצד השני של המטבע היה מי שרווה נחת מההתעמתויות. לדברי הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, "הטענות של הרשתות והספקים מעידות כי התחרות נמשכת".

מבחינת קן, הרשות לא צריכה לוותר על דבר ובכך להבטיח את המשך התחרות. קפלן, שבעבר עמד בראש התעשיינים שנאבקו ברשות ההגבלים על חלק מסעיפי הצו המוסכם בין רשתות וספקים, התיישר עם קן. "כולנו מצווים לסייע לרשות לשמור על כללי התחרות, אבל זו מדינה קטנה וצריך לאפשר בה מיזוגים", ציין. רייטבלט קרא לרשות להגביר תוכניות אכיפה פנימית בחברות ולהחמיר בסנקציות כלפי חברות שאינן מפעילות אותה. הוא אפילו הביע נכונות לוותר על חלק מהסודיות בסופר-פארם כדי להעמיק את תוכנית האכיפה. תמיר התנדב לוותר על חלק מהנוכחות ברשתות גדולות כדי לשמור על קמעונאים קטנים. ואילו אונגר הבהיר, כי לדעתו לא צריך לוותר על כלום ויש לתת לכוחות השוק לפעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully