וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 5.4% ביבוא סחורות ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל

הארץ

19.7.2001 / 16:30

כך עולה מסקירה של אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, המתבססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ועל סקר פעילות שנערך בקרב כ-80 חברות מענפי המסחר הסיטוני

מאת זוהר בלומנקרנץ

ברבעון השני של 2001 נרשמה ירידה של 5.4% ביבוא סחורות, לעומת הרבעון המקביל אשתקד - כך עולה מסקירה של אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, המתבססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ועל סקר פעילות שנערך בקרב כ-80 חברות מענפי המסחר הסיטוני.

הסיבה לירידה היא המשך צמצום המסחר בחומרי גלם וברכיבי אלקטרוניקה וירידה בביקושים למוצרי צריכה פרטית.

במחצית הראשונה של 2001 נרשמה עלייה של כ-2% בהיקף יבוא סחורות (ללא יהלומים, מוצרי דלק, מטוסים ואוניות), לעומת התקופה המקבילה אשתקד וירידה של 4.3% לעומת המחצית השנייה ב-2000.

כלכלני האיגוד מציינים שענף היהלומים נפגע מההאטה בכלכלה העולמית, ובשל כך ירד היקף יבוא היהלומים במחצית הראשונה של השנה ב-17%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על פי הנתונים, 40% מחברות ענפי המסחר בחומרי גלם דיווחו שברבעון השני של 2001 חלה ירידה בהיקף הכנסותיהם, לעומת הרבעון המקביל ב-35% 2000. מהחברות דיווחו, כי רמת פעילותן נותרה יציבה ו-25% מסרו שחל שיפור בפעילותן בתקופה זו. הירידה המדווחת בהיקף הפעילות של חברות אלו ברבעון השני של 2001 הסתכמה בשיעור ממוצע של 5.8%.

ירידה זו משקללת ירידה גבוהה יחסית, בשיעור של 8%, עליה דווח בענפי המסחר ברכיבים אלקטרוניים ומוצרי תקשורת.

כלכלני האיגוד מציינים בסקירה, כי "במחצית הראשונה של 2001 השלים יבוא חומרי הגלם לתעשיות אלו ירידה של 15%, לעומת המחצית השנייה של 2000. בהשוואה למחצית המקבילה ב-2000 נרשמה ירידה של 3%".

כמחצית מהנסקרים בענף המסחר בחומרי גלם צופים, כי ברבעון הנוכחי יימשך הצמצום בהיקפי פעילותם, כשליש צופים התייצבות בענף והיתר צופים התאוששות בפעילות.

הנסקרים מענף חומרי הגלם לבנייה דיווחו על ירידה של כ-%5 בהיקף הכנסותיהם ברבעון השני של 2001, בהשפעת המשבר בענף הנדל"ן. עם זאת, במגזר זה צופים התייצבות בהיקף ההכנסות ברבעון הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully