וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלת מסתובבת: פרטנר עלתה מאז הרישום הכפול ב-13%; תחליף במעו"ף את מתב שעלתה ב-26% בתוך שבועיים

ערן גבאי

24.7.2001 / 18:34

מחר תדווח פרטנר על תוצאותיה לרבעון השני. בג'יי.פי מורגן העריכו כי הכנסותיה יגיעו ל-714 מ' ש'; מתב נהנית מההתפתחויות בהסכם התמורה אוצר-כבלים

מניית פרטנר , שהחלה להיסחר בתל אביב ב-3 ביולי, עלתה מאז רישומה הכפול ב-13% למחיר של כ-22.6 שקל. העלייה מיוחסת להסבר הטכני של הצטרפות למדד המעו"ף בחודש הבא.

פרטנר הפכה לחברה ה-14 בגודלה בתל אביב והיא מחזיקה בכ-3.5% משווי השוק המצרפי של מניות ת"א 25. גורמים מוסדיים רבים בתל אביב סוחרים במדד מניות ת"א 25 כנכס בסיס, וההערכות היו שאחזקות אלה מסתכמות במיליארד עד 2 מיליארד דולר. כמו כן, מנהלי קרנות ומשקיעים פרטיים יתעניינו במניה, כיוון שהיא מניית מפעילת הסלולר הטהורה היחידה בשוק הישראלי.

מחר צפויה החברה לדווח על תוצאותיה לרבעון השני. האנליסטים של בית ההשקעות ג'יי.פי מורגן העניקו החודש המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 11 דולר. בנק ההשקעות העריך כי ההכנסות של פרטנר יגיעו הרבעון ל-714 מיליון שקל, כ-1.4% מעל ההכנסות ברבעון הראשון השנה.

מניית מתב עלתה ב-26% בשבועיים האחרונים

החל מה-8 ביולי עלתה מניית מתב בכ-26%, והיא נסחרת היום במחיר של 40.18 שקל. המניה, הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, נהנית מההתפתחויות האחרונות שהגיעו מוועדת הכלכלה של הכנסת, שעיקרן גיבוש ההסדר למעבר ממשטר הזכיונות למשטר הרשיונות הכלליים להפעלת שירותי תקשורת.

ההסכם אוצר-כבלים סבל מסחבת במשך כ-3 שנים, והאישור היום של השרה לפיתוח אזורי, ציפי לבני, להסכם התמורה בין האוצר והכבלים, מהווה אות סיום לעיסוק בהסכם, ומשמש צעד נוסף בדרך למיזוג שלוש חברות הכבלים.

כזכור, המניה תפנה את מקומה במדד המעו"ף החל ב-1 באוגוסט, וכבר לפני יותר משבועיים גילמה, להערכת נשואה זנקס, את מימוש קרנות המעו"ף.

בנשואה זנקס העריכו באחרונה כי הפוטנציאל האמיתי טמון למעשה בפתיחת שוק התקשורת ובקבלת המיזוג בין שלוש חברות הכבלים. הסכם התמורה בין האוצר לחברות הכבלים, הנפרש על פני 12 שנים, יוריד, להערכת כלכלני הבנק, לחץ מתזרים המזומנים של החברה.

על פי ההסכם, חברות הכבלים ישלמו במשך 12 שנה, החל מ-2003, תמלוגים למדינה עבור המעבר מזיכיון לרישיון ועל האישור להמשיך ולהשתמש בתשתית. התשלום יושפע מסך ההכנסות של החברות - ככל שסך ההכנסה יגדל, אחוז התשלום יגדל, והוא יהיה בין 0% להכנסות שמתחת ל-500 מיליון שקל לבין 4% להכנסות שמעל 3.75 מיליארד שקל. על פי הערכות האוצר, חברות הכבלים ישלמו 600 מיליון שקל עבור הרישיון. בעבר האוצר נקב בסכומים גבוהים בהרבה (כמיליארד וחצי דולר).

מתב ערכה החודש בדיקה בקרב מספר בתי השקעות באשר לגיוס אפשרי, והעלתה כי אלה מצפים שיתקבל מיזוג מלא בין החברות עם אופק פעילות כחברה ממוזגת של לפחות 10 שנים, לפני הענקת כל אשראי נוסף.

עוד נאמר בהערכה שקיבלה מתב כי הפעילות שיוצרת את תזרים המזומנים היא פעילות התוכן - פעילות הטלוויזיה בכבלים. לעומת זאת, פעילויות אחרות כמו האינטרנט והטלפוניה הן כאלה שרק שורפות כסף בשלב הראשון, לכן החברות לא יוכלו לגייס כסף ללא פעילות הטלוויזיה בכבלים.

בהקשר זה גוברות באחרונה ההערכות כי גם באשר לאפשרות של מיזוג מלא, הכולל גם את תחום התוכן, הפערים מצטמצמים. הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, אמור להודיע על החלטתו בעניין המיזוג בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully