וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעוזה תרכוש 8.7% מחברת נ.א.ס.ס לפי 40 מיליון דולר

הארץ

30.7.2001 / 12:53

ההשקעה האחרונה בנ.א.ס.ס בוצעה לפי שווי של 28 מ' ד' אחרי הגיוס, כשחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון השקיעה בחברה 2 מ' ד'

מאת יורם גביזון

חודש בדיוק לאחר שהודיעה על חלוקת דיווידנד של 45 מיליון שקל וחיסלה בכך את מרבית המזומנים שבקופתה, מבצעת קרן ההון סיכון תעוזה השקעה באחת מחברות הפורטפוליו. כצפוי, אין העסקה כרוכה בזרימת מזומנים.

קרן הון תעוזה חתמה בסוף השבוע שעבר על מזכר הבנות לרכישת 8.7% ממניותיה של חברת נ.א.ס.ס מקבוצת בעלי מניות. העסקה בוצעה לפי שווי חברה של 40 מיליון דולר בדילול מלא שנקבע לנ.א.ס.ס, העוסקת בפיתוח וייצור של מערכות לשחזור תפקודן של חלק מפונקציות הידיים לנפגעים כתוצאה מאירועים, כגון שבץ מוחי, פגיעה בחוליות העליונות של חוט השדרה, פגיעת ראש ושיתוק מוחי.

נ.א.ס.ס קיבלה אישור FDA לשווק את מוצריה בארה"ב ואישור CE לשווק את מוצריה באירופה. העסקה כפופה לזכות סירוב ראשונה של בעלי המניות בנ.א.ס.ס. הפרויקט של נ.א.ס.ס נבחר במארס 2001 כפרויקט המבטיח של קרן בירד ל-2000.

קרן תעוזה תשלם בעבור מניות נ.א.ס.ס בהקצאה של 8.8% ממניותיה לאחר ההקצאה. עקב העסקה תחזיק תעוזה ב-37% ממניותיה של נ.א.ס.ס. ההשקעה האחרונה בנ.א.ס.ס בוצעה לפי שווי חברה של 28 מיליון דולר אחרי הגיוס, כשחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון השקיעה בחברה 2 מיליון דולר כחלק מהנפקה פרטית שבה גייסה נ.א.ס.ס 10 מיליון דולר.

שוויין של מניות תעוזה לצורך ההקצאה חושב על פי ממוצע המחיר של מניית תעוזה בבורסה ב-3 הימים שקדמו לחתימה על מזכר ההבנות. מזכר ההבנות קובע כי מניות תעוזה שיוקצו לקבוצה שמכרה את מניות נ.א.ס.ס ייחסמו לתקופה של שנה, ואחר כך תוכל למכור את המניות שיוקצו לה בקצב של 1% מהונה של תעוזה ברבעון במשך 8 רבעונים שיחלו בתום תקופת החסימה. הקבוצה קיבלה על עצמה שלא להעביר את המניות החסומות לתקופה שהוגדרה בהסכם. ההסכם בין שתי הקבוצות קובע שאם מחירה של מניית תעוזה יירד ממחיר ההקצאה, תפוצה הקבוצה שמכרה את מניותיה בנ.א.ס.ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully