וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חברת תע"ל הבורסאית מבקשים את לפרק את החברה

אמיר הלמר

2.8.2001 / 17:02

טוענים כי החברה, הנמצאת תחת צו הקפאת הליכים, הינה חדלת פירעון, והדרך היחידה להציל את מירב מקומות העבודה שלהם היא באמצעות הפעלתה תחת מפרק

עובדי חברת תע"ל הבורסאית, העוסקת בלבידי עץ, הגישו היום לביהמ"ש המחוזי בחיפה בקשת פירוק, בטענה כי החברה, הפועלת תחת צו הקפאת הליכים מאז חודש מאי, הינה חדלת פירעון, ויש למנות לה מפרק זמני שיפעיל אותה.

העובדים טוענים, באמצעות עו"ד אופיר רונן, כי חובות החברה מוערכים בכ-80 מיליון שקל, בעוד נכסיה מוערכים בכ-64 מיליון שקל. כמו כן, טוענים העובדים כי למרות כל ניסיונות ההבראה של החברה היא הפסידה במהלך תקופת ההקפאה למעלה ממיליון וחצי שקל, למרות שפיטרה 42 מעובדיה.

העובדים טוענים בבקשה כי דו"ח שהוגש ע"י רו"ח טרבלסי, ממשרד סוארי, אשר בדק את תוכנית ההבראה שלה, קבע כי יש להציל את החברה בכפוף להשגת 3 תנאים: הטלה של היטל בטחה למשך 12 חודשים, מתן תמיכה ממשלתית ומיזוג החברה עם קלת אפיקים.

יש לציין כי לאחרונה ועדת הכספים סירבה לאשר את צו היטל בטחה של משרד התמ"ס על ייבוא לבידים ממדינות שלישיות, בעיקר מסין, בסך 50 דולר למ"ק. הצו אמור היה להיות בתוקף שלושה חודשים, כדי לסייע למפעלים המקומיים ולהגן עליהם מפני ייבוא זול.

לאור מצב החברה, טוענים העובדים כי החברה הינה חדלת פירעון, וכי לאחר שיחות שקיימו עם הבנקים הגיעו למסקנה כי הדרך היחידה שבה ניתן יהיה להציל את מירב מקומות העבודה שלהם באתר הקיים הינה באמצעות מפרק מפעיל שימונה לה.

במסגרת הליך הפירוק, טוענים העובדים, יהיה ניסיון להבריא את החברה, בהתאם לתוכנית שתוגש ע"י המפרקים הזמניים שלה. יתרה מכך, יאפשר הליך הפירוק לעובדים לקבל כספים מהביטוח הלאומי בגין חובות העבר של החברה.

העובדים מציעים בהסכמת הבנקים הנושים של החברה כי ימונו לתפקיד רו"ח טרבלסי ועו"ד סולי ואנו כמפרקים זמניים. ביהמ"ש קבע דיון בבקשה ביום שני הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully