וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים העסקיים עתיד לאשר עסקת אי.די.בי-קרדן

הארץ

7.8.2001 / 9:07

מאת אורה קורן

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, עתיד לאשר את העסקה שבמסגרתה תרכוש קבוצת קרדן 23.6% ממניות אי.די.בי - כך אמרו מקורבים ללשכת הממונה; לדבריהם, ייתכן שהחברות לא יצטרכו להגיש בקשה לאישור כל עוד קרדן לא תרכוש מעל 25% ממניות אי.די.בי, שכן חוק ההגבלים העסקיים קובע כי רק באחזקה של 25% מהווה הרכישה מיזוג המצריך אישור.

בשבוע שעבר נחתמה העסקה ששינתה את גרעין השליטה בקבוצת אי.די.בי תוך הכנסת קבוצת קרדן כשותפה ב-23.62% מההון. קרדן קיבלה אופציה לחמש שנים על 5% נוספים ממניות ההון של אי.די.בי. בד בבד העניקה קרדן אופציה לבנק הפועלים לרכוש ממנה 8% מהמניות של אי.די.בי תוך שנתיים, עם אפשרות הארכה.

בתום תקופת מימוש האופציות עתידה קרדן להחזיק 20%-28% ממניות אי.די.בי. אם בעקבות הסדר האופציות יעלו אחזקותיה של קרדן באי.די.בי מעל ל-25%, היא תצטרך לקבל את אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים לקראת מימוש האופציות. לפיכך, קיימת אפשרות שקרדן ואי.די.בי יידרשו לקבל את אישור הממונה רק בעוד כמה שנים.

פעילות לא משמעותית בשוק הישראלי

המקורות הוסיפו כי אף שתחומי פעילותן של קרדן ואי.די.בי דומים (נדל"ן, ביטוח, היי-טק), פעילותה של קרדן מתמקדת במזרח אירופה ואינה משמעותית בשוק הישראלי. לפיכך, ההערכה בלשכת הממונה היא כי לא תהיה התנגדות למיזוג. אי.די.בי וקרדן לא הגישו עדיין בקשת מיזוג לרשות להגבלים עסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully