וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר דיאודורנט לגבר בישראל יקר ב-62% מאשר ב-OECD

23.11.2016 / 12:25

בדיון שקיימה ועדת העבודה על שוק התמרוקים צוינו כמה מפערי המחיר השערורייתיים בין ישראל למדינות ה-OECD: סבון רחצה - 41.9%; שמפו - 34.8%; משחת שיניים - 17.4%

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

פערי מחירים אדירים בין ישראל למדינות ה-OECD בתחום התמרוקים. כך עולה מדיון שקיימה היום (ד') ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת על אסדרת ענף התמרוקים בישראל, בחוק ההסדרים. ענף התמרוקים כולל, בין השאר, את המוצרים שמפו, תכשירי שיזוף, סבונים, בשמים וכדומה.

הדיון עסק בדרכים להגברת התחרות בשוק והורדת מחירים.
שיווק, ייבוא וייצור תמרוקים מחייבים כיום קבלת רשיונות ממשרד הבריאות בתהליך שנמשך חודשים. בדומה ל"רפורמת הקורנפלקס", שאושרה בוועדה בחוק ההסדרים הקודם, התיקון המוצע מבקש לאמץ רגולציה אירופית שתקצר משמעותית את קבלת האישורים, באמצעות דיווח של היבואן ופיקוח בשווקים, תוך הקפדה על שמירת בריאות הציבור והחמרת העונשים הפליליים.

מנהל אגף הרוקחות במשרד הבריאות, ד"ר אייל שוורצברג, ורכז תעשייה ומסחר באגף התקציבים במשרד האוצר, אמיר רשף, ציינו כמה פערי מחיר שערורייתיים בין ישראל לבין הממוצע במדינות ה-OECD: דאודורנט לגבר 61.7%; סבון רחצה - 41.9%; שמפו - 34.8%; משחת שיניים - 17.4%.

מחזור המכירות השנתי של שוק התמרוקים בישראל נאמד ב-6 מיליארד שקל. מתוך סכום זה, היקף שוק הדאודורנט לגברים מגיע ל-143 מיליון שקל בשנה, דאודורנט לנשים - 125, מיליון שקל בשנה; משחת שיניים - 301 מיליון שקל, שמפו למבוגרים - 287 מיליון שקל; מרכך שיער למבוגרים 116 מיליון שקל; סבון נוזלי - 277 מיליון שקל.

"הריכוזיות בענף גבוהה מאוד ביחס לעולם. אנחנו רוצים להוריד את מחירי התמרוקים. נסיר חסמים לכניסה של שחקנים קטנים ובינוניים ונהפוך את היבוא לפשוט יותר", אמר רשף.

ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני), יו"ר חטיבת הקוסמטיקה בלשכת המסחר, עו"ד ראובן בילט ויו"ר ענף התמרוקים בהתאחדות התעשיינים, יואב גזית, קראו לבטל את האגרה בסך 1,312 שקל הנדרשת על רישיון תמרוק. לטענתם, אגרה זו מתייתרת בשל ביטול הבדיקות. "את האגרה לייצוא מורידים, ודואגים לצרכנים באיטליה ובגרמניה, אבל מה עם הישראלים?", תהה בילט. "זאת הקשחה רצינית על התעשייה הישראלית", טען גזית.

ח"כ עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת) הזהיר מפני פגיעה בייצור המקומי. אמיר רשף אמר בתגובה: "נסדיר אגרות חדשות על פיקוח, עוד לא ידוע מה יהיה מחירן, אבל מדובר על סכומים זעומים פר מוצר".

ח"כ בר הקשה: "המדינה מקצה 5 מיליון שקל במיוחד עבור הפיקוח, אז על מה האגרות?". יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), התייחס לדברים ואמר: "אם תהיה פגיעה בתעשייה הישראלית, החקיקה הזאת לא תעבור".

עו"ד שי סומך ממשרד המשפטים התנגד לבקשת נציגי התעשיינים לאפשר להם להסתמך על בדיקות מעבדה פרטיות על מנת לקבל רשיון מוצר, לצורך זירוז תהליכים: "לא ייתכן שמעבדה חיצונית בחו"ל שמממן היצרן תאשר אי פגיעה בבריאות הציבור הישראלי. לשם כך יש את משרד הבריאות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully