וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל ב-10 שקל: רשת גוד פארם מתרחבת

5 שקלים אאוט – 10 שקלים אין: שבוע לאחר שהתבשרנו על שינוי קונספט בסופר קופיקס והעלאת מחירי המוצרים - פותחת רשת גוד פארם סניף נוסף עם הבטחה למכור את כל מוצרי הקוסמטיקה עד מחיר של 10 שקלים. מה הסיכויים של הקונספט לשרוד והאם באמת יש כאן בשורה ללקוחות?

צלמים זמניים מורשים

שבוע לאחר שהתבשרנו על קריסת הקונספט של "סופר קופיקס" למכירת מוצרים ב-5 שקלים בלבד, ועל כוונת הרשת להכניס מוצרים יקרים יותר לחנויות, הודיעה רשת "גוד פארם", שמציעה מגוון מוצרים במחיר של עד 10 שקלים, על פתיחת סניף שני. האם רשת זו תצליח לשמור על רמת המחירים המוצהרת ולהביא בשורה אמיתית לצרכנים?

באוגוסט האחרון פתחה רשת גוד פארם את הסניף הראשון שלה ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב. מדובר בסניף קטן יחסית שכולל כ-1,200 מוצרים בלבד. היום, ארבעה חודשים לאחר פתיחת הסניף הראשון, פתחה הרשת סניף השני בפתח תקווה. הסניף החדש יתפרס על שטח של 170 מ"ר, והוא גדול בכ-40% מהסניף בתל אביב. בסך הכל יוצעו בסניף כ-2,000 מוצרים.

"לפי התוכנית העסקית שהייתה לנו, היינו אמורים למכור כ-1,500 מוצרים ביום כדי להרוויח", אומר אוהד סנדלר, מבעלי ומייסדי הרשת. "בפועל, בשבועיים הראשונים לפעילות הסניף בתל אביב מכרנו כ-7,000 מוצרים ביום, ורמת המכירות עתה היא של 4,000 מוצרים ביום בממוצע".

סנדלר מציין כי הכוונה המקורית היתה לפתוח הסניפי רשת נוספים באותו הגודל, והרשת אף חתמה על חוזים לשכירת חנויות בשטח של כ-100 מטרים. עם זאת ההצלחה של הסניף הראשון, לדבריו, הבהירה ליזמים כי הם רוצים ויכולים לגדול. "ביטלנו את החוזים ואנו עובדים על חיפוש לוקיישנים חדשים של 170-200 מטר", ציין אדם פרידלר, בעלים ומייסד שותף ברשת.

עוד באותו נושא

קופיקס מעלה מחירים: "אי אפשר למכור קורנפלקס בחמישה שקלים"

לכתבה המלאה

גם אם אפשר לומר בזהירות שהרשת רושמת הצלחה, נשאלת השאלה כיצד הקונספט של הגבלת מחירי המוצרים עובד לטובתה - בעוד שקונספט דומה של סופר-קופיקס קרס בקול תרועה צורמת?

"נורא קל להידבק לתבניות. כל אחד מאיתנו מציע הגבלת מחיר, אז לכאורה נראה שמדובר באותו קונספט. עם זאת ההבדל בין 5-10 שקלים הוא הבדל תהומי ומהותי", אומר פרידלר. "מדובר במחיר שהוא פי-שניים מהמחיר של סופר קופיקס, כך שיש הרבה יותר מרחב תמרון. מחיר של 5 שקלים, כולל מע"מ, הוא מחיר מופרע לחלוטין, מאחר שקשה לנהל ככה עסק. הקשיים של סופר קופיקס מוכיחים זאת. אין ספק שעסק צריך להיות מסוגל להתאים את עצמו למציאות - ולהשתנות. בניגוד לסופר קופיקס אנחנו רואים שהקונספט של עד 10 שקלים עובד, כך שאין לנו בשלב זה תוכנית לשנות אותו", מסכם סנדלר.

גוד פארם. אורי סטרול,
סניף גוד פארם בפתח תקוה/אורי סטרול

האם שוק מוצרי הפארמה מיישר את הקו עם המחירים החדשים?

עם ההתרחבות, מכניסה הרשת מותגים חדשים למדף, בהם אריאל, טייד ופיירי למוצרי הניקוי, ומרחיבה קטגוריות, כמו היגיינה נשית עם המותגים כמו טמקס וקיירפרי. הקונספט של הרשת היא למכור מוצרים לא ממותגים או מותגים זולים, לצד המותגים המובילים, הן באריזות גדולות ומקוריות כבכל רשת אחרת, והן באריזות מוקטנות ומותאמות למחיר החדש.

בשלב זה לא נראה שמחירי הפארמה בישראל הושפעו באופן ניכר מכניסתה של "גוד פארם" לשוק. "אפשר לראות שהרשתות המתחרות כבר לא מעיזות למכור מוצרים מסוימים במחירים מופרזים כי פשוט הראנו שהמלך הוא עירום", מציין סנדלר. " מחירו של מוצר כמו "בייבי ביס", קרקר לתינוקות כבר הגיע ברשתות המתחרות ל-16 שקלים, אבל מאז שאנחנו התחלנו למכור אותו ב-10, המחיר שלו ירד כמעט בכל רשתות השיווק".

דוגמה נוספת היא חוט דנטלי של אורל בי, באורך של 50 מטר, הנמכר ב-10 שקלים, לעומת מחירו ברשתות המתחרות, שמגיע ל-20 שקל. גם מארז של 3 מברשות שיניים ממותג קולגייט נמכר ברשת ב-10 שקלים.

גוד פארם. אורי סטרול,
גוד פארם/אורי סטרול

"בתוך שנה נגיע לפריסה ארצית"

בכוונת מייסדי הרשת להגיע לפריסה ארצית בתוך כשנה, וכחלק מכך לפתוח 12 סניפים חדשים בקצב של סניף אחד לחודש. הסניף הבא ייפתח בראשון לציון בפברואר הקרוב. פרידלר מדגיש כי בכוונת הרשת לצאת מהמרכז ולהגיע לדרום ולצפון הארץ.

גוד פארם. אורי סטרול,
גוד פארם/אורי סטרול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully