וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופיקס מעלה מחירים: "אי אפשר למכור קורנפלקס בחמישה שקלים"

20.12.2016 / 10:43

בעלי רשת קופיקס לא מבין מה רוצים ממנו. בסך הכל הוא נענה לרצון הלקוחות והרחיב את סל המוצרים ברשת הסופרמרקטים שלו. המתחרים משפשפים חרבות וגם האנליסטים צופים עתיד לא ורוד, בין לבין הלקוחות ישלמו יותר. כץ: נגיע לרווחיות אחרי הסניף ה-30

אבי כץ. יוסי רוזנבוים,
כץ. מי שכתב שמדובר במהלך יזום מראש, לא מבין דבר/יוסי רוזנבוים

"אני לא מבין את הטענות לשינוי או קריסת המודל העסקי של קופיקס. כמובן שאין לנו תוכנית לשנות את הקונספט שבנינו. להיפך, אנחנו מעוניינים להשלים אותו בסדרת מוצרי צריכה שמצאנו שהם מבוקשים על ידי הלקוחות". כך אמר אבי כץ, מנכ"ל רשת קופיקס. כץ נשמע מעט נסער הבוקר (ג') אחרי הפרסומים ביומיים האחרונים, שהציגו אותו כמי שתכנן היטב את המהלך לייקר בהדרגה את מוצרי רשת הסופרים שלו שהושקה לפני שנה וחצי.

כץ: "גילינו שכדי לתת פתרון שלם ללקוחות צריך להרחיב את קו המוצרים. אם זה יעבוד, נמשיך אותו ואם לא, נפסיק אותו"

למי שזה עתה נחת מהירח, נעשה קצת סדר: רשת הסופר מרקט של קופיקס החלה בימים האחרונים למכור סדרות מוצרים, כמו דגני בוקר של יוניליוור ותלמה, שמפו של פינוק, שמן זית של יד מרדכי, יינות של סגל וג'ל כביסה של מג'יק במחיר שנע בין 10-25 שקל. התגובות, מיותר לציין, היו עוינות ונעו בין צקצוק מצטדק לבין קריאות לחרם.

כץ, איך לא, רועם ולא חוסך בלשונו: "מי שכתב שמדובר במהלך יזום מראש, לא מבין דבר. הסיבה האמיתית שהדינוזאורים נכחדו היא לא כי הם נחלשו אלא כי לא השתנו. הרי כולם מבינים שאי אפשר למכור קורנפלקס של יוניליוור בחמישה שקלים. מדובר בפיילוט שאנחנו מבצעים בשלוש חנויות כי גילינו שכדי לתת פתרון שלם ללקוחות צריך להרחיב את קו המוצרים. אם זה יעבוד, נמשיך אותו ואם לא, נפסיק אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הסניף הראשון של סופר קופיקס ברחוב הרצל 102, מאי 2015. ניב אהרונסון
הלקוחות יתבלבלו? הסניף הראשון של סופר קופיקס שבועות אחדים לפני פתיחתו/ניב אהרונסון
"אם מנתחים את המהלך הזה מבחינה אסטרטגית, זה נראה כמו סיכון למותג"

לדבריו, המוצרים החדשים יבודלו וימוקמו מחוץ לשדרת המוצרים הרגילה בחנויות כדי לא לגרום לבלבול הלקוחות. אבל איש לא הבטיח שהפיילוט שלו לא גרם לבלבול של השוק.
"השאלה היא לא בכמה לייקר את המוצרים החדשים אלא למה הם חייבים למכור את המוצרים הללו"? מנסה מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז', לנתח את המהלך.

"ייתכן שהם ראו בסקרים פנימיים שהגמישות תשתלם להם יותר, אבל אם מנתחים את המהלך הזה מבחינה אסטרטגית, זה נראה כמו סיכון למותג".

סקטור רשתות הדיסקאונט נחשב לאחת מזירות התחרות האימתניות בישראל. אחרי קריסת רשת מגה וההיחלשות של הרשתות הגדולות, חל בחודשים האחרונים, לדברי אלשיך מאקסלנס, שינוי בשטח והקרקע הבשילה לתקופה של עליית מחירים יזומה, בעיקר בחנויות הסמוכות לסופר קופיקס. "לרשת סופר קופיקס יש מספר לא גדול של סניפים וכנראה שהיא יכולה להרשות לעצמה להעלות מחירים".

גם מתחריו של כץ, כך מסתבר בימים האחרונים, מנסים לברר את פשר המהלך ולבדוק האם סופר קופיקס איבדה את כוח הקנייה שלה מול היצרנים. "קשה לומר שאני מופתע", הודה אחד מבעלי הרשתות הגדולות בתחום הקמעונאות, "אבל אשקר אם אגיד ששמחתי לגלות את זה. עד כה לא ראיתי בסופר קופיקס מתחרה ישיר וכעת כללי המשחק השתנו ואני מרגיש נוח לחזק את הגזרה שלי בכל סניף בערים שסופר קופיקס פועלת".

מתחרה נוסף, שאל בציניות, "מה מבדל אותו ממכולת קטנה בעיר או צרכניה"? היחיד שהסכים להגיב בשמו היה אייל רביד, מבעלי רשת ויקטורי, שאמר כי בתחום הקמעונאות אין קוסמים ואין קסמים. "עלות היא עלות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully