וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יבטל את המכס על מוצרים לתינוקות ומשקפיים

17.9.2017 / 9:40

במסגרת המהלך, המהווה חלק מתוכנית "נטו למשפחה", יופחת המכס על נדנדות, כיסאות אוכל, בקבוקים ומוצצים, שעומד על 6%-12%. יבוטל המכס על עדשות ומסגרות למשקפיים

בקבוק חלב. ShutterStock
בקבוק חלב/ShutterStock

משרד האוצר, בראשות השר משה כחלון, ורשות המסים מתכננים להפחית את המכס על מוצרי תינוקות (למעט חיתולים) - ובנוסף לבטל את המכס על מסגרות למשקפיים ועל עדשות מגע.

כיום המכס על מוצרי תינוקות כגון נדנדה, הליכון, כיסא אוכל, בקבוקים ומוצצים עומד על כ-12%; המכס על מנשאים לתינוקות עומד על כ-6%; והמכס על עדשות ומסגרות למשקפיים עומד גם הוא על כ-12%.

על פי ההערכות, המכס על כיסא אוכל לתינוק מכניס לקופת המדינה כ-923 אלף שקל בשנה; המכס על מנשאים לתינוק מכניס לקופת המדינה יותר מארבעה מיליון שקל בשנה; המכס ועל הליכונים לתינוקות מכניס כ-1.9 מיליון שקל בשנה.

המכס על עדשות ומסגרות למשקפיים, שמכניס על פי ההערכות לקופת המדינה סכום של כ-18 מיליון שקל בשנה, יבוטל לחלוטין.

המהלך, שמהווה את החלק האחרון של תוכנית "נטו למשפחה" שעליה הכריז השר כחלון לפני כחצי שנה, צפוי להקטין את הכנסות המדינה ממסים בהיקף של כ-45 מיליון שקל בשנה.

המכסים יבוטלו רק בסוף 2018

ברשות המסים הדגישו כי כוונת שר האוצר לבטל בהוראת שעה עד סוף דצמבר 2018 את שיעורי המכס בייבוא מוצרים נבחרים לתינוקות ובייבוא עדשות ומסגרות למשקפים. כמו כן, פרסמה הרשות "קול קורא" לציבור בעניין ביטול המכסים.

בהתאם לקול הקורא, כל מי שיש לו עניין בביטול שיעורי המכס הללו, מוזמן להעביר את הערותיו בכתב למחלקה לתכנון וכלכלה ברשות המסים עד 26 בנובמבר השנה. לאחר בחינת הערות הציבור, תעביר הרשות לשר האוצר את המלצות גורמי המקצוע.

לדברי השר כחלון, "הנטל הכלכלי על משפחות עם ילדים הוא עצום. במסגרת תוכנית נטו משפחה הפחתנו את מחירי הצהרונים, הפחתנו מכסים והוספנו נקודות זיכוי להורים עובדים. היום אנחנו מרחיבים את תוכנית הפחתת המכסים גם למוצרי תינוקות ומשקפיים, דבר שיקל אף יותר על המשפחות. נמשיך להיאבק ביוקר המחייה עבור האזרחים בכל דרך אפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully