וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות תוכנית ההתייעלות - טבע מתכננת תספורת לבעלי החוב

17.12.2017 / 8:00

ענקית התרופות מנהלת עם הבנקים מגעים לפריסה מחדש של חובותיה, המסתכמים בכ-35 מיליארד דולר - מתוכם היא אמורה לשלם 5 מיליארד דולר כבר ב-2018. על פי הערכות, תתקשה טבע לעמוד בפירעון ההלוואה, גם אם תעמוד בתוכנית שהציגה למכירת נכסים

צילום: ניב אהרונסון, רוני כנפו, שי מכלוף, ערן גילווארד, בני בן סימון, אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: שר הכלכלה, אלי כהן, במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על משבר טבע)

על רקע השביתה במשק הבוקר (ראשון) והפגנות העובדים נגד הקיצוצים הנרחבים - לוואלה! עסקים נודע כי למרות תוכנית ההתייעלות הנרחבת שפורסמה ביום חמישי האחרון, חברת טבע מנהלת עם הבנקים מגעים לפריסה מחדש של חובותיה. חובות החברה מסתכמים בכ-35 מיליארד דולר, מתוכם היא אמורה לשלם 5 מיליארד דולר כבר בשנת 2018.

החברה שכרה לאחרונה את חברת הייעוץ הבינלאומית "אברקור" לצורך דיונים על בעלי החוב. גורמים בנקאיים אינם מוציאים מכלל אפשרות תספורת לבעלי החוב של החברה, באמצעות דחיית מועדי הפירעון.

על פי הערכות, תתקשה טבע לעמוד בפירעון ההלוואה, גם אם תעמוד בתוכנית שהציגה למכירת נכסים. תזרים המזומנים השנתי של החברה הוא פחות ממחצית הסכום הזה, לפני שמביאים בחשבון את ירידת ההכנסות כתוצאה מהתחרות החדשה בתרופת ה"קופקסון".

יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת אילון מדווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על המסחר בבורסה בתל אביב

עריכת וידאו: אביב אירגז

בנוסף, חברת דירוג האשראי מודיס הודיעה כי היא שוקלת הפחתה נוספת בדירוג החוב של טבע, ובוחנת את יכולתה לעמוד ביעדים הפיננסים של התוכנית שהציג המנכ"ל קאר שולץ. אחת ההפתעות בתוכנית הייתה הודעתו של שולץ כי טבע לא תגייס הון מניות נוסף על מנת לעמוד ביעדים. היו אלה חדשות טובות לבעלי המניות ולמחיר המניה של טבע בבורסה, אולם ההודעה הגבירה את דאגתם של בעלי איגרות החוב.

אינפו פיטורי טבע 14 בדצמבר 2017. --, מערכת וואלה! NEWS
אינפו פיטורי טבע 14 בדצמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, --

"תוכנית השיקום" הייתה קיצונית מהתחזיות

החברה הודיעה על השקת תרופה חדשה לטיפול במחלת האיידס. ההשקה אינה צפויה לשנות את מצבה הפיננסי של החברה, וההכרזה נועדה בעיקר לשדר אווירת "עסקים כרגיל" - בעיצומו של המשבר הקשה שעוברת ענקית התרופות, שהייתה ספינת הדגל של התעשייה הישראלית

במגעים עם בעלי החוב מבקשת טבע לשנות גם סעיפים בהסכמי ההלוואות, המאפשרים לנושים לדרוש את הקדמת פירעון החוב במקרה שבו הנתונים הפיננסיים של החברה לא יעמדו בתנאים מסוימים.

בסוף השבוע שעבר הציג שולץ תוכנית לקיצוץ של 3 מיליארד דולר בהוצאות החברה, מכירת נכסים ופיטורי 14 אלף עובדים ברחבי העולם - כ-25% מכוח האדם. שולץ העריך כי תוכנית המפנה בטבע עלולה גם לפגוע בהכנסות, אולם סירב להתחייב לגבי השפעת התוכנית על התוצאות העסקיות של החברה ברבעון האחרון של השנה ובשנה הבאה.

נוכח המחסור בנתונים המלאים של תוכנית השיקום, נותרו רוב ההמלצות על המניה שליליות. עם זאת, שינה בנק ההשקעות "גולדמן זאקס" את המלצתו על המניה ל"קנייה", בהתחשב בעובדה שתוכנית השיקום שהציגה של החברה הייתה קיצונית מהתחזיות, ועשויה לבשר על מפנה. גם בנק "קרדיט סוויס" שינה את המלצתו השלילית על המניה לניטרלי.

ביום שישי האחרון עלתה מניית טבע בבורסת וול סטריט בניו יורק ב-7.5%, לשער גבוה ב-42% מרמות השפל אליהן צנחה באמצע החודש שעבר.

בתוך כך, הודיעה החברה על השקת תרופה חדשה לטיפול במחלת האיידס. ההשקה אינה צפויה לשנות את מצבה הפיננסי של החברה, וההכרזה נועדה בעיקר לשדר אווירת "עסקים כרגיל" - בעיצומו של המשבר הקשה שעוברת ענקית התרופות, שהייתה ספינת הדגל של התעשייה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully