וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל 3.5 שניות ישראלי מוכר מוצר באיביי

13.2.2018 / 12:30

ענקית הסחר המקוון הציגה את נתוני הסחר לשנת 2017: כמה פעמים קונים בני נוער ברשת? מה המוצר הפופולרי ביותר וגם - כמה אנשים קנו מכונית און ליין?

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: ראיון במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS עם מנכ"ל איביי ישראל, יובל מטלון)

איביי סיכמה הבוקר (שלישי) את נתוני הסחר באתר לשנת 2017, והציגה את מגמות הקנייה חדשות של הצרכן המקומי: כך למשל, בכל 2 שניות קנה ישראלי מוצר באיביי, ומדי יום נרשמו 140 ישראלים לפלטפורמה. כמעט מחצית מהקונים, 44%, נעזרו בפלטורמות מובייל לביצוע הרכישה, רוב העסקאות באתר (61%) עוברות דרך מובייל.

הצרכן הישראלי מסתבר לא רק קונה דרך האינטרנט, אלא גם למד לסחור. בכל 3.5 שניות הצרכן הישראלי מכר מוצר באיביי - 35 אלף ישראלים סך הכל. 5,800 מתוך המוכרים הישראלים מכניסים משכורת מלאה הביתה דרך איביי. מדובר במכירות של 10 מיליון פריטים - צמיחה של 50% בקטגוריה לעומת 2016.

בין המוצרים שהישראלים מוכרים באיביי: ציוד לגן, תכשיטים, שעונים, פרטי אספנות ועוד. חלק מהמוכרים רוכשים ממדינות אחרות ומוכרים לצרכן הישראלי, אחרים מוכרים פריטים ייחודיים מקומיים ברחבי העולם. בין המוצרים הנמכרים ביותר הם שתלים דנטליים - 60 אלף יחידות נמכרו בשנה החולפת באיביי.

נתוני ישראלים באיביי. איביי,
נתוני איביי 2017/איביי

הפריט הנמכר ביותר: טלפונים סלולריים

633 צרכנים קנו מכוניות באיביי. לצידם נרכשו 700 אלף פריטים כלי רכב: כנפיים לרכב, חיישני רברס ועוד

ואילו מוצרים קנינו? באיביי מספרים שקניות ברשת חוסכות משכורת שלמה בשנה. לא מדובר רק על הקניות עצמן, אלא גם על האפשרות להתמקח מול המוכרים המקומיים ולהשוות מחירים. בין המוצרים הנמכרים ביותר: שואבי אבק רובוטיים שהציגו עלייה של 40% בקטגוריה. באיביי מסבירים שגם אחרי מסים ועלות שילוח, עדיין מדובר במוצר זול משמעותית, שעולה כ-25% אחוז פחות מזה שניתן לקנות בחנויות ארץ.

ביוני האחרון ביטל שר האוצר, משה כחלון, את המכסים על טלפונים ניידים, והמוצר זינק במכירות והפך לפריט הנמכר ביותר. משפחה שקונה טלפונים חכמים און ליין חוסכת 1,000-2,000 שקל. צמיחה נוספת התרחשה בתחום מוצרי הגילוח. 100 אלף אביזרים נמכרו בשנה החולפת בתחום. גם הרמקולים הפכו פופולריים והישראלים הוציאו עליהם מיליון דולר. עוד רכשו הישראלים 40 אלף אוזניות ו-33 אלף סטרימרים. מכירות ציוד המציאות המדומה זינקו ב-2,000%.

ומה בעולם הספורט? 70 אלף זוגות נעלי ריצה נמכרו ב-2017 והחברה הפופולרית ביותר בתחום היא אדידס. בנוסף, נמכרו 180 אלף אביזרים לאופניים.

ההפתעה הגדולה ביותר היא בתחום הרכב: 633 צרכנים קנו מכוניות באיביי. לצידם נרכשו 700 אלף פריטים כלי רכב: כנפיים לרכב, חיישני רברס ועוד.

לוגו איביי. איביי,
רוב העסקאות באיביי מבוצעות באמצעות המובייל/איביי

בעוד כשבועיים יחול חג הפורים, אבל באיביי מספרים שהקניות לחג החלו כבר בנובמבר. כ-70 אלף ישראלים קנו תחפושות לפורים באיביי כשבכל קנייה הישראלי קנה כ-3-4 פריטים.

ישראל היא מעצמת קניות בקרב בני הנוער בגילאי 12-17. 90% מבני הנוער קונים באינטרנט, ב-3 קניות בממוצע בחודש. מדובר בנתון השני בגובהו בעולם, מיד אחרי בריטניה שמובילה באחוזים בודדים בלבד.77% מבני הנוער בארץ ענו שהם מעדיפים את איביי על פני המתחרים.

מנהל הפעילות העסקית של איביי בישראל, אלעד גולדנברג אמר כי "הבולטים בצעדי הממשלה הן תוכניות 'נטו משפחה' ו'נטו הוזלות' שקידם שר האוצר, על בסיס המוצרים הכי נקנים באינטרנט - שהם בהתאמה, גם הכי יקרים בארץ. מעולם לא נעשתה הסדרה בהיקף כזה לטובת הצרכן הישראלי. רק על סמארטפונים בקנייה באינטרנט - משפחה ממוצעת בישראל, חסכה מאות שקלים".

לדברי גולדנברג, "הישראלים קונים באיביי מוצרים שהם יקרים בארץ, לא רק מייד אין צ'יינה. סל הקניות באיביי הופך להיות מגוון, גדול ועם מוצרים בעלי ערך, סומכים על איביי יותר מבשנים עברו וזה מתחבר לכלים חכמים שאנחנו מפתחים כאן במרכז המחקר והפיתוח העולמי של איביי בנתניה".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully