וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 קצבים ישראלים קבעו: זה נתח הבשר האהוב ביותר

13.3.2018 / 7:13

סקר בקרב קצבים ובעלי אטליזים בירר את הרגלי הקנייה של הצרכן הישראלי: כמה כסף מוציאים בקנייה, האם מבדילים בין בשר מקומי ומיובא ואיך מתמודדים עם יבוא בשר מחו"ל

מיט מרקט. נמרוד סונדרס
אטליז/נמרוד סונדרס

אזהרה: מי שאינו צורך בשר מסיבות אידיאולוגיות ואחרות מוזמן לדלג על שורות אלה. הן עוסקות בתאוות הבשרים הלכה למעשה, ובעושי המלאכה העתיקה הזו. ייתכן שזה לא מוסרי לאכול בשר, כך יעידו רבים, ואולי בכלל עדיף להימנע מסיבות בריאותיות, יעידו אחרים; אבל על דבר אחד אין ויכוח - יש לכך ביקוש. סקר שנערך בכנס מועדון הקצבים השנתי שהתקיים באחרונה, בדק את הרגלי הצריכה של הישראלים באטליזים ברחבי הארץ.

הסקר, שנערך בקרב 100 קצבים ובעלי אטליזים ומתפרסם לראשונה בוואלה! עסקים, מצא שבכל קנייה הישראלי מוציא בין 300-400 שקל בממוצע על בשר. למעלה מ-90% מהקצבים מעידים כי הלקוחות שלהם מעדיפים בשר בקר טרי מתוצרת מקומית על פני בשר מיובא, ולדבריהם למעלה ממחצית מהצרכנים יודעים להבחין בין השניים.

איזה בשר מעדיפים הישראלים?
•	קנייה ממוצעת – 300-400 שקל
•	נתחים מועדפים: אנרטיקוט, פילה
•	90% מהלקוחות מעדיפים בשר מקומי
•	40% מהקצבים טוענים כי הבשר המקומי איכותי יותר, 30% מהקצבים אומרים כי הטריות היא היתרון הגדול שלו. עיבוד תמונה
איזה בשר מעדיפים הישראלים?/עיבוד תמונה

האנטריקוט הוא הנתח האהוב ביותר

"בשנים האחרונות אנחנו פועלים במספר ערוצים על מנת להעביר לציבור את המסר כי בשר ישראלי מקומי הוא איכותי"

מדוע מעדיפים הישראלים בשר מקומי? לזה עדיין אין תשובה חד משמעית. פחות ממחצית (40%) מהקצבים טוענים שהיתרון הגדול ביותר של בשר מקומי הוא באיכות. כשליש מהם (30%) ציינו את הטריות כיתרון. ומהו הנתח החביב ביותר? קל לנחש: האנטריקוט העסיסי והשמן הוא הנתח המועדף על הקצבים בישראל באופן גורף. מיד אחריו הנתח המועדף הוא הפילה.

עוד עולה מהסקר, שכמעט מחצית (44%) מבעלי האטליזים מדווחים על עלייה במכירת בשר ישראלי מקומי. "בשנים האחרונות אנחנו פועלים במספר ערוצים על מנת להעביר לציבור את המסר כי בשר ישראלי מקומי הוא איכותי", אומר יו"ר מגדלי הבקר וסמנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, "מדובר בבשר טרי העולה בטעמו על הבשר המיובא ותוצאות הסקר מדברות בעד עצמן".

לדבריו, לפני 3 חודשים הושקה אמנת הבשר הישראלי. מי שחתם על האמנה מתחייב להפריד בין בשר מיובא למקומי, בעזרת סימון ותצוגה מתאימים. בארגון מגדלי הבקר מסבירים שבשלב זה הצטרפו 20 בעלי אטליזים, ומדובר בתהליך מורכב הכולל הדרכה של הקצבים, חומרי העשרה ועוד.

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully