וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב הגלידה בקיץ הקרוב: ברסה נגד פלוטו - והמחיר עדיין גבוה

12.2.2018 / 11:00

סרטוני אנימציה, דמויות שחקני כדורגל, פחות סוכר ואופציות לטבעונים: שוק הגלידות, שמגלגל בישראל יותר מ-1.5 מיליארד שקל בשנה, כבר נערך לפסח - וימשיך לגבות עד 15% יותר עבור שלגונים משאר העולם, אך ללא עליות מחירים נוספות

צילום: יותם רונן,

(בווידאו: כתבת הצרכנות של וואלה! NEWS, יעל געתון, מדווחת מתערוכת המזון)

יצרניות הגלידות הגדולות נערכות לקיץ המתקרב, עם סדרות מעודכנות של גלידות ושלגונים בשלל טעמים ויוזמות שיווקיות. במהלך השבועיים האחרונים הציגו החברות המובילות בענף את סדרות המוצרים החדשות למשווקים. חלק מהמוצרים צפויים להיחשף עם תחילת העונה "הרשמית" - לאחר פסח.

כמו בתחומים אחרים של המזון המתועש, יודגש השנה טרנד הבריאות. הדגש יהיה יותר על חומרים טבעיים, כולל חתיכות פרי וכמויות מופחתות של שומנים וסוכרים. הפתעת הקיץ של נסטלה תהיה בתחום השיווק לילדים: החברה תשיק סדרת שלגונים עם קוד QR המודפס על עטיפותיהם. סריקת הקוד בטלפון הסלולרי תגרור משלוח הודעת טקסט הכוללת קישור שכניסה אליו תאפשר לצפות בסרטון אנימציה של סיפור ילדים קלאסי.

נסטלה אימצה בשנים האחרונות קוד אתי, שלפיו היא אינה מפרסמת את מוצריה ישירות לילדים, ונעזרת בהורים כגורם מתווך. שיטת השיווק שנבחרה לשלגון, מעבירה את תפקיד הכניסה לסיפור הילדים לידי ההורים - בהנחה שילדים בגיל שלו מיועד השלגון אינם יודעים להפעיל את המכשיר הסלולרי באופן המאפשר כניסה לסרטון. החברה רכשה זכויות ל-10 סיפורים קלסיים כגון האריה שאהב תות, איה פלוטו ומעשה בחמישה בלונים, והפיקה סרטונים בני 7 דקות לצפיה באמצעות המכשיר הסלולרי.

נסטלה תציע גם סידרת שלגוני פירות מסדרת "לה פרוטה" המוכרת, כשהחידוש העיקרי בתחום זה יהיה שלגון המשלב יוגורט בטעמי פירות עם כמות מופחתת של שומן וסוכר (67-90 קלוריות ליחידה). עוד תציע נסטלה טילון שהוופל שלו כשר לפסח. גם עוגיות האוריאו, המיוצרות על ידי קבוצת נסטלה, יגיעו השנה לשוק הגלידות בצורת סנדוויץ' גלידה בטעם המוכר.

גלידות סנטלה 2018. נסטלה,
נסטלה - עוגיות האוראו נכנסות גם לשוק הגלידות/נסטלה
גלידות סנטלה 2018. נסטלה,
נסטלה - ופל כשר לפסח/נסטלה

שיתוף פעולה עם קרין גורן

גלידות שטראוס, המיוצרות על ידי חברת יוניליוור, צפויות גם הן להתמקד בגזרות החמות: ילדים, חובבי בריאות וטבעונים. שטראוס מתכוונת להפתיע עם שלגונים עם דמויות מצוירות אהובות כמו אנה ואלזה. החברה תציע גם שלגון עם כוכבי קבוצת הכדורגל ברסה של ברצלונה.

יוניליוור תרחיב גם את סדרת שלגוני הפרי סולרו, ותציע שלגונים מיוחדים לטבעונים המבוססים על גלידה צמחית. בנוסף, היא משתפת פעולה עם הקונדיטורית קרין גורן בהשקת קו קינוחים מבוססי גלידה: קרימיסימו, עוגת גבינה ואלפחורס.

מחירי המוצרים טרם נחשפו, וממילא היצרנים אינם שולטים היום ואינם רשאים להתערב במחיר הסופי לצרכן. היצרנים טוענים שמבחינתם לא צפויה עליית מחירים בהמשך ליציבות ששררה בתחום בשנים האחרונות. מחירי הגלידות והשלגונים בישראל גבוהים בדרך כלל ב-10%-15% מבעולם, בין היתר בגלל מגבלות כשרות ותנאי ייצור.

גלידות שטראוס 2018. שטראוס,
שטראוס - אלזה ואנה/שטראוס

להאריך את עונת הגלידות

הענף מגלגל למעלה מ-1.5 מיליארד שקל ונשלט על ידי שתי חברות בינלאומיות, יוניליוור ההולנדית-אנגלית ("גלידות שטראוס") ונסטלה השוויצרית

שוק הגלידה זוכה בשנים האחרונות לצמיחה בשיעורים דו ספרתיים, כתוצאה משינויים בהרגלי הצריכה וגידול בתנועת האנשים ברחובות ובמרכזי בילוי כתוצאה ממיעוט ימי הגשם. כ-70% מהמכירות הן בחנויות הרחוב ושוק הגלידה הביתית מהווה רק 30% מהמכירות. מסיבה זו מתמקד עיקר המאבק השיווקי בשלגונים ומוצרים אחרים הנמכרים ברחוב.

הענף מגלגל למעלה מ-1.5 מיליארד שקל ונשלט על ידי שתי חברות בינלאומיות, יוניליוור ההולנדית-אנגלית ("גלידות שטראוס") ונסטלה השוויצרית. יוניליוור נחשבת לחברת הגדולה בשוק עם נתח של כ-50%, ונסטלה מחזיקה כ-45%. ההפרש בין המשווקות הגדולות נובע בעיקר ממגבלת הייצור של נסטלה, שהחליטה שלא להשקיע בהרחבת יכולת הייצור והשיווק.

בשתי החברות פועלים להארכת עונת הגלידה והרחבת שיווק הגלידה בחורף - מהלך שאותו ניתן לבצע ללא הגדלת מערכות הייצור והשיווק. מהלך נוסף שאנו עשויים לראות בעונות הקרובות: ייצור גלידות ושלגונים מועשרי חלבון, בדומה לשוק החטיפים ומעדני החלב הפונים לאוכלוסיה גדלה והולכת של עוסקים בספורט.

גלידות שטראוס 2018. שטראוס,
שטראוס - שחקני ברסה/שטראוס
גלידות שטראוס 2018. שטראוס,
שטראוס - קינוחים מבוססי גלידה/שטראוס
גלידות סנטלה 2018. נסטלה,
נסטלה - הרחבה של סדרת לה פרוטה/נסטלה
גלידות סנטלה 2018. נסטלה,
נסטלה - סרטוני אנימציה של סיפורי ילדים/נסטלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully