וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית הצמיחה לשוק השבבים העולמי השנה קוצצה מ-10% ל-8.5%; צפוי להסתכם ב-247 מיליארד דולר

TheMarker

31.10.2006 / 20:43

כך לפי תחזית מעודכנת של קבוצת הסטטיסטיקה העולמית של מגזר המוליכים למחצה



שוק השבבים העולמי צפוי לצמוח השנה ב-8.5% לסכום של 247 מיליארד דולר, פחות מתחזית קודמת לצמיחה שנתית של 10.1% - כך העריכה היום קבוצת הסטטיסטיקה העולמית של מגזר המוליכים למחצה (WSTS).



WSTS צופה כי הביקוש לשבבים עתיד לצבור תאוצה בשנתיים הבאות, ולהגיע לשיא ב-2008 - שנה שבה צפוי שוק השבבים העולמי להסתכם ב-300 מיליארד דולר. איגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA) צופה כי מכירות השבבים בעולם יסתכמו השנה ב-249.6 מיליארד דולר. האיגוד עתיד לפרסם תחזית מעודכנת בחודש הבא.



לפי תחזית WSTS, הגידול החד ביותר השנה צפוי בביקוש לשבבי זיכרון ולמעבדים אנלוגים. מכירות שבבי זיכרון השנה צפויות לצמוח ב-17.3% ל-56.9 מיליארד דולר, ומכירות שבבים אנלוגים צפויות לגדול ב-16.1% ל-37 מיליארד דולר.



בנק ההשקעות גולדמן סאקס קיצץ ביום שישי את תחזית הצמיחה בביקוש ללוחות אם למחשבים ברבעון הנוכחי, והזהיר כי הביקוש צפוי "ליפול משפת הצוק" ולבשר על האטה נרחבת יותר במכירות המחשבים והרכיבים למחשבים. האנליסט הנרי קינג מגולדמן סאקס הוריד את תחזית הצמיחה בביקוש ללוחות אם - החלק שעליו מרכיבים על רכיבי המחשב - ל-8.8% ברבעון הנוכחי, לעומת תחזית קודמת לגידול של 10.8%.



היקף הביקוש ללוחות אם מצביע על רמת הביקוש הצפויה של מחשבים אישיים. לדברי קינג, מרבית ההאטה בביקוש למחשבים אישיים קשורה לעיכובים בהשקת מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, חלונות ויסטה. ענקית התוכנה דחתה מוקדם יותר השנה לינואר 2007 את מועד השקת מערכת ההפעלה החדשה, שהשקתה היתה אמורה להתבצע במקור כבר לפני שנתיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully