וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו"ר לשעבר של סנדאנט הורשע בגין חלקו בשערוריה החשבונאית שהתרחשה בחברת התיירות והנדל"ן

TheMarker

31.10.2006 / 22:52

הפרשה גרמה למחיקת 14 מיליארד דולר משוויי החברה ביום אחד בשנת 1998



וולטר פורבס, היו"ר לשעבר של ענקית התיירות והנדל"ן האמריקאית סנדאנט (סימול CD), הורשע במשפטו השלישי בגין חלקו בשערורייה החשבונאית שגרמה למחיקת 14 מיליארד דולר משווייה של החברה, ביום אחד בשנת 1998.



חבר מושבעים בקונטיקט הרשיע את פורבס באישום אחד של קשירת קשר לביצוע עבירה ובשני אישומים של דיווח כוזב. פורבס הואשם בניפוח ההכנסות של CUC אינטרנשיונל, אחת מגלגוליה הקודמים של סנדאנט, ב-252 מיליון דולר, בניסיון להעלות את מחיר המניה. פורבס כיהן באותה עת כמנכ"ל CUC. ההונאה התגלתה ב-1998 לאחר שהחברה התמזגה עם HFS ליצירת סנדאנט, ששווי השוק שלה נפל כאמור בעקבות הפרסום ב-14 מיליארד דולר ביום אחד.



ההונאה החשבונאית בסנדאנט היתה מהגדולות שידעה ארה"ב בשנות ה-90, ובעקבות שילמה החברה 3.2 מיליארד דולר ליישוב תביעות של בעלי המניות. עם זאת, הפרשה נשכחה על רקע הונאות הענק שהתגלו בהמשך בחברות וורלדקום ואנרון, ואשר הביאו את שתי החברות לפשיטת רגל.



משפט ההונאה הנוכחי של פורבס היה השלישי, לאחר ששני משפטים קודמים סביב אישומים דומים נגדו נפסלו לאחר שחבר המושבעים לא הצליח להגיע להכרעה לאחר התדיינות שנמשכה קרוב לחודש.



סנדאנט, שבבעלותה חברות השכרת הרכב אוויס ובאדג'ט וסוכנות הנסיעות המקוונת אי-בוקרס (Ebookers), חברת הנדל"ן סנצ'ורי 21 ורשתות המלונות רמדה והווארד ג'ונסון, ישמה השנה תוכנית ארגון מחדש, שבמסגרתה מתפצלת החברה לארבע חברות נפרדות. במהלך הקיץ מכרה סנדאנט את חטיבת שירותי הנסיעות טראוולפורט לחברת ההשקעות הפרטית האמריקאית בלקסטון, תמורת 4.3 מיליארד דולר. כמו כן ביצעה החברה ספין אוף של חטיבות הנדל"ן והמלונאות שלה. חטיבת הנדל"ן לשעבר של סנדאנט, אשר כוללת בין השאר את חברת הנדל"ן סנצ'ורי 21, פוצלה לחברה נפרדת בשם רילוג'י (סימול H). חטיבת המלונאות לשעבר של סנדאנט, הכוללת רשתות מלונות דוגמת רמדה והווארד ג'ונסון, פוצלה לחברה בשם ויינדהם וורלדווייד (סימול WYN).



פיצול סנדאנט בא לאחר שהחברה ביצעה בשנים האחרונות מסע קניות נרחב בתחום עסקי הנסיעות המקוונים, ובתוך כך ביצעה שלוש רכישות גדולות. ב-2004 רכשה החברה את סוכנות הנסיעות המקוונת אורביץ תמורת 1.4 מיליארד דולר, והפכה לחברת הנסיעות המקוונת השנייה בגודלה בארה"ב.



כמו כן, שיפרה החברה את מעמדה בשוק זה באירופה בעקבות רכישת סוכנות הנסיעות הבריטית Ebookers תמורת 400 מיליון דולר. בנוסף, רכשה סנדאנט את סוכנות הנסיעות המקוונות גוליבר'ס ואוקטופוס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully