וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן אן.וי נכנסת לשוק מערכות המים בטורקיה: תה"ל שבבעלותה תרכוש שליש מחברת טאסק תמורת 7.8 מיליון יורו

אסף רותם

1.11.2006 / 10:54

תה"ל תשקיע 3.3 מיליון יורו נוספים, כחלק מגיוס של 9.9 מיליון יורו שיוזרמו לטאסק



חברת תה"ל, שבבעלותה המלאה של חברת , נכנסת לשוק מערכות המים בטורקיה. תמורת 7.8 מיליון יורו, תרכוש תה"ל 33.3% מהחברה הטורקית טאסק איי.אס (Task A.S), המתמחה בניהול, הפעלה ותחזוקה של מערכות מים וביוב לרשויות מוניציפליות בטורקיה. תה"ל תחזיק בטאסק בשותפות עם אפקן (Akfen Holding), חברת החזקות הפעילה בטורקיה משנת 1976 במגוון תחומים, לרבות בנייה, אספקת גז ותיירות ומטסקאן (Meteksan), השייכת ל-Bilkent Group - חברה מובילה בתחום שירותי IT בשוק הטורקי.



עם השלמת הרכישה, תשקיע תה"ל 3.3 מיליון יורו נוספים, כחלק מגיוס של 9.9 מיליון יורו, שיוזרמו להונה העצמי של טאסק.



לדברי קרדן, החברה הטורקית מחזיקה כבר כיום בהסכמי זיכיון לניהול, הפעלה ותחזוקה של מערכות מים וביוב לשתי ערים בטורקיה, ומספקת בהתאם מים לכ-250,000 תושבים. הסכמי הזיכיון הם לתקופה של 35 שנה, וכוללים התחייבות להקמה, חידוש, תחזוקה והפעלה של המערכות, בתמורה לגביית תשלומים מהתושבים. בהתאם להסכמי הזיכיון, מחויבת טאסק להעביר חלק מסוים מהתקבולים לרשות המקומית. עלות שני הפרויקטים בשנים הראשונות מסתכמת בכ-83 מיליון אירו. עוד ציינה קרדן כי החברה הטורקית תפעל לחתימת הסכמי זיכיון דומים נוספים בטורקיה.



תה"ל התמקדה עד לאחרונה בעבודות הנדסיות של תכנון, ביצוע ופיקוח של מערכות להספקת מים ומערכות השקיה. בסוף ספטמבר הקימה קרדן את קבוצת תה"ל אנרגיית מים, בשותפות עם חברת טריפל אר אנרג'י שבבעלות אורי רודד. תה"ל אנרגיית מים, שתוחזק בשיעור של 80% על ידי קרדן, תקים מתקן אנרגיה שאובה באתר כוכב הירדן בעמק בית שאן, בהשקעה של 140 מיליון שקל.



מניית קרדן אן.וי מטפסת ב-0.6% בשעה זו במסחר בתל אביב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully