וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקונומיסט: התחזית הכלכלית לישראל נותרה על כנה

1.11.2006 / 14:02

אקונומיסט צופה האטה בצמיחה בשנים 2006-2007 והתאוששות בצמיחה ב-2008

"אקונומיסט" עידכן את תחזיתו הפוליטית למדינת ישראל, וצופה קשיים בהעברת התקציב ל-2007, אך לא שינה את התחזית הכלכלית או את תחזית המדיניות הכלכלית שלו עבור ישראל. "אף כי יעבור זמן עד שתתברר מלוא השפעת המלחמה בלבנון בחודשים יולי-אוגוסט, נראה שהתמיכה הרחבה הראשונית בישראל פינתה מקום לביקורת הולכת וגוברת על ניהול המלחמה על ידי ראש הממשלה אהוד אולמרט, ולהאשמות על הססנות וחוסר עקביות", נכתב על ידי EIU, חטיבת המחקר של "אקונומיסט".

אקונומיסט צופה כי ההפכפכות הפוליטית תמשיך לאפיין את הסביבה הפוליטית בישראל, וכי חוסר שביעות הרצון הציבורית מההנהגה יגבר על רקע אישומי שחיתות בקרב אישי ציבור בכירים. לפי חברת המחקר, תוצאות המלחמה צפויות להתבטא בארגון מחדש של הקואליציה ואולי אף בהקדמת הבחירות. עוד צופה "אקונומיסט" כי מפלגת העבודה עשויה לסבול מקשיים פנימיים ואולי אף למלחמה על כסא היו"ר של עמיר פרץ.

לגבי כלכלת ישראל מעריך "אקונומיסט", כי ההשפעה העיקרית של המלחמה צפויה להיות האטה בצמיחה בשנים 2006-2007, וגידול בהוצאות הממשל לעומת תחזיות קודמות. עם זאת, חטיבת המחקר צופה התאוששות בצמיחה הכלכלית ב-2008, וצמצום הגירעון בתקציב.

עוד נאמר בתחזית, כי המלחמה בלבנון גרמה לחוסר ודאות בכל הקשור לתחזית הפוליטית של ישראל. "סביר יותר להניח כי הקואליציה תתפרק במוקדם מאשר במאוחר, ולנוכח המשך האלימות בין ישראל לפלשתינאים, הסיכויים ליישום נסיגות חד צדדיות בגדה המערבית פחתו, והסיכויים להסכם שלום רחב יותר עם הפלשניתאים קלושים אף יותר", נכתב בתחזית.

בספטמבר העלתה חטיבת המחקר EIU, על רקע המלחמה בלבנון, את תחזית הגירעון התקציבי של ישראל לשנת 2007 מ-2.6% ל-2.8% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP). זאת, לעומת יעד של 2.9% שקבעו הממשלה ומשרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully