וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מורידה את הכפפות במאבק מול גוגל: חתמה על הסכם שיתוף פעולה ארוך טווח עם זנד הישראלית

ליאור הנר

1.11.2006 / 14:20

זנד מייצרת פלטפורמת תכנות עבור PHP ומספר מוצרים נלווים. ההסכם יתפרס על פני מספר שנים



מיקרוסופט הודיעה על שותפות עם חברת הקוד הפתוח הישראלית זנד. מייסדי זנד הם שני הישראלים זאב סורסקי ואנדי גוטמנס ששיכללו את שפת הסקריפטים PHP (שפת תכנות עילית). PHP היא מתחרה של שפת דוט נט (.net) של מיקרוסופט אך בניגוד לדוט נט, PHP היא מוצר קוד פתוח וניתנת להורדה ושימוש בחינם. קבוצות מפתחים מתנדבים ברחבי העולם עסוקים בבדיקתה ובשיפורה. חברת זנד מייצרת פלטפורמת תכנות עבור PHP ומספר מוצרים נלווים. ההסכם בין מיקרוסופט לזנד יתפרס על פני מספר שנים.



זנד כבר שיתפה פעולה עם חברות גדולות כמו יבמ ואורקל בשנתיים האחרונות. כמו כן, דווח כי אורקל מתכננת לרכוש את זנד בסכום של כ-200 מיליון דולר. בסופו של דבר, המכירה לא יצאה לפועל וזנד המשיכה בסבב גיוס של כ-20 מיליון דולר באוגוסט. בנוסף, הודיעה החברה כי היא מתכננת הנפקה בארה"ב בשנה הקרובה.



בהודעתה של מיקרוסופט נמסר, כי שיתוף הפעולה נועד לאפשר למתכנתים לתכנת יישומים ב-PHP עבור שרתי מיקרוסופט מסוג Microsoft Server 2003 ובעתיד גם עבור הדור הבא של השרתים. ניתן לפרש הכרזה זו, שאינה אופיינית למיקרוסופט, כאיתות ששפת דוט נט לא הצליחה לכבוש את השוק כפי שקיוו.



מפתחים רבים אימצו את שפת ה-PHP בשנים האחרונות לבניית יישומי אינטרנט שונים והיא הצליחה לחדור לא רק ליישומים חינמיים המפותחים גם הם בקוד פתוח, אלא גם ליישומים מסחריים רבים ובכך הפכה למתחרה חזקה לדוט נט של מיקרוסופט. ההבדל העיקרי הוא שבניגוד לסביבת דוט נט הדורשת התקנה של תוכנות מסחריות ושרתים, ניתן להריץ יישומי PHP באמצעות שרתים ותוכנות בקוד פתוח הניתנות להורדה בחינם. המתחרה הגדולה ביותר של מיקרוסופט בתחום האינטרנט, גוגל, מאמצת מזה כמה שנים את תנועת הקוד הפתוח ומאפשרת למתכנתים ברחבי העולם לכתוב עבורה יישומים ואף מארחת אותם בפסטיבלים ו"קייטנות" תכנות.



מיקרוסופט הכריזה ביממה האחרונה על מספר שינויים אדירים נוספים שיעזרו לה לשמור על תחרותיות מול גוגל. חבילת היישומים אופיס לייב תסיים את שלב הבטא שלה. אופיס לייב מיועד לעסקים קטנים ובינוניים הרוצים לעשות שימוש ביישומים ארגוניים גדולים לשיתוף פעולה, תקשורת ואחסון מידע. יישומים אלה בדרך כלל יקרים ושירות כפי שמציעה מיקרוסופט יאפשר גישה במחיר נמוך יותר. בתקופת הבטא החבילה ניתנה בחינם, ומעכשיו היא תוצע במספר רמות מחיר וביצועים. המתחרה הגדולה בתחום היא חברת הסטארט אפ 37signals המציעה שירות דומה מזה כמה חודשים.



לפי דיווח באתר infoworld, אופיס לייב יכלול גם רכיב נוסף המיועד לעסקים קטנים. מערכת ניהול יחסי לקוחות (CRM) מקוונת הכלולה בחבילה תאפשר לכל חברה לקבל שירות לפי דרישה וללא צורך בהתקנה של תוכנה. החברה המוכרת ביותר בתחום שמספקת את השירות הזה היא חברת salesforce.com שתזכה לתחרות מצד מיקרוסופט. בנוסף, רכיב נוסף המיועד למפרסמים יאפשר למשתמשים לקנות שטחי פרסום טקסטואלי במערכת של מיקרוסופט וכן במערכת חיצוניות של מתחרות כמו גוגל או יאהו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully