וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.26 שקלים

טל לוי

1.11.2006 / 15:43

לאומי: "מרבית הפעילות היום מתרכזת בידי הפעילים המקומיים ולא מבוצעת בידי זרים"


הדולר, שהתחזק בשבועיים האחרונים מ-4.25 שקלים ל-4.29 שקלים, שב היום לאבד גובה, אם כי בשיעור זעום לעומת העלייה. המטבע האמריקאי איבד 0.63% ושערו נקבע על 4.261 שקלים. היורו איבד 0.12% ושערו 5.436 שקלים.

אתמול בערב נפל הדולר לשפל של חמישה שבועות מול היורו והין, בעקבות נתוני מקרו מאכזבים שפורסמו בארה"ב ואשר חיזקו במעט את ההערכות כי הבנק הפדרלי יתחיל להוריד את הריבית בארה"ב בתחילת השנה הבאה. מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב ירד במפתיע באוקטובר על רקע חששות לגבי מצב שוק התעסוקה והכלכלה האמריקאית, ומדד מנהלי הרכש באזור שיקגו ירד לשפל של יותר משנה.

"מרבית הפעילות היום אינה מיוחסת למשקיעים הזרים אלא דווקא להמרות סוף החודש", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק לאומי, אילן ויסקין. מדי סוף חודש ממירים היצואנים לשקלים את הדולרים שקיבלו וזאת במטרה לשלם משכורות והוצאות שונות. ויסקין מציין כי למרות הירידה הגדולה בשער הדולר, לא מדובר במחזורי מסחר גבוהים במיוחד.

"הסנטימנט החיובי כלפי ישראל נמשך, ולראיה - רמות השיא בהן משייטת הבורסה וההנפקה הגדולה הצפויה מחר", אומר ויסקין. מחר צפויה המדינה לגייס כ-750 מיליון דולר באמצעות הנפקת איגרות חוב דולריות בחו"ל ל-10 שנים. ההערכה היא שהאיגרות יתומחרו במרווח נמוך (פחות מ-1%) לעומת האיגרות האמריקאיות.

"פרמיית הסיכון של ישראל יורדת, שכן פירוש הדבר הוא שהמשקיעים מוכנים לרכוש את האיגרות של ישראל במחיר מעט יותר יקר בהשוואה לנכס הבטוח בעולם - איגרות החוב של ממשלת ארה"ב", אומר ויסקין. פרמיית הסיכון הינה תוספת תשואה אותה מבקשים המשקיעים לקבל עבור השקעתם בנכס פיננסי. ככל שההשקעה בנכס נתפסת כמסוכנת יותר, כך תעלה תוספת התשואה הנדרשת על ידי המשקיעים. השאלה שנותרת ללא מענה היא עד כמה מהווה ההנפקה תחליף לאיגרות המקומיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully