וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך נוסף במלחמת מיקרוסופט AOL: מיקרוסופט דורשת 3 אייקונים שלה על שולחן העבודה

רונן סרברניק

9.8.2001 / 9:15

מיקרוסופט הודיעה למפיצי המחשבים כי עליהם להתחיל לשווק כבר ב-24 בספטמבר מחשבים שבהם הותקנה מערכת ההפעלה החדשה

בצעד נוסף במאבק עם ענקית המדיה AOL טיים וורנר (סימול AOL), פרסמה מיקרוסופט את דרישות התוכנה והשירותים שלה עבור מערכת ההפעלה החדשה, חלונות XP.

החברה דורשת מיצרני המחשבים שמעוניינים למכור את חלונות XP עם אייקונים על שולחן העבודה (המסך הראשון בחלונות), לספק לה 3 אייקונים: הראשון יקושר לשירותי הרשת של MSN, השני לתוכנת חלונות מדיה והשלישי יקושר לדפדפן אינטרנט אקספלורר - כך מסר דובר החברה.

קודם לכן, מספר בכירים במיקרוסופט רמזו כי מיקרוסופט תדרוש אייקון אחד בלבד שיקשר לשירותי הרשת של MSN. ההתפתחות הנוכחית היא צעד נוסף במאבק בין הענקיות לקראת השקת חלונות XP.

מיקרוסופט, שביקשה לערער על החלטת בית המשפט הפדרלי לערעורים, עתרה לבית המשפט העליון של ארה"ב. כמו כן ביקשה מבית המשפט לערעורים לעכב את העברת התיק בחזרה לבית המשפט המחוזי. במקביל, החברה אישרה למפיצי המחשבים להתחיל בשיווק מחשבים עם מערכת ההפעלה החדשה כבר ב-24 בספטמבר, כחודש לפני תאריך ההשקה המתוכנן.

AOL ניהלה באחרונה דיונים עם מפיצי המחשבים בניסיון להשיג מיקום טוב בחלונות XP על שולחן העבודה ועל תפריט ההתקנה, שבו קובע המשתמש באיזה אופן יתחבר לאינטרנט. בגירסאות הראשונות של חלונות XP, אופציית החיבור שהוצעה למשתמשים היתה של MSN.

מיקרוסופט טענה כי AOL סיכמה עם המפיצים כי הם יסירו את האייקונים של MSN. "ל-AOL יש עסקה בלעדית עם מפיצי המחשבים ולפיה ימחקו את האייקון של MSN מתפריט ההתקנה", אמר דובר מיקרוסופט. "אנו מאמינים שזהו צעד אנטי-תחרותי של AOL, צעד שבאמצעותו היא מונעת גישה לספקית שירותי אינטרנט אחרת".

יצוין כי תביעת הממשלה נגד מיקרוסופט בסוגיית השימוש לרעה בכוחה כמונופול מתמקדת סביב העובדה שמיקרוסופט צירפה את תוכנת אינטרנט אקספלורר ואת האייקון למערכת ההפעלה ובכך עודדה משתמשים להשתמש בדפדפן שלה ולמעשה חיסלה באופן זה את התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully