וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד פולק במכתב שנוי במחלוקת לחברי הכנסת: הדיחו את הנשיא ולא אעתור נגדכם לבג"ץ

ארנון בן-יאיר

1.11.2006 / 21:50

במכתב קובע פולק כי הנשיא "מעלה את כבוד המדינה ואזרחיה קרבן על מזבח ענייניו האישיים"



עורכי הדין אהרן פולק ואביעד אופיר ממשרד עמית, פולק, מטלון, פנו אתמול במכתב לא שגרתי לכל 120 חברי הכנסת, בדרישה שיחלו בהליך להדחתו של נשיא המדינה משה קצב מתפקידו. במכתב ארוך המשתרע על ארבעה עמודים, מפרטים עורכי הדין את שכל אזרח בישראל יודע מזה זמן רב, כי נשיא המדינה המחזיק במשרה הנעלה בישראל, נחשד בעבירות מין חמורות, וכי אף המלצות המשטרה שהוגשו לפרקליטות קבעו בנחרצות כי גובשה תשתית ראייתית מספקת להעמדתו לדין בעבירות אלה.



לדברי עורכי הדין, מזה כשלושה חודשים שהנשיא "מקיף את עצמו בעורכי דין ויח"צנים, ומעלה את כבוד המדינה ואזרחיה קרבן על מזבח ענייניו האישיים הבלתי לגיטימיים... מבזה ומשפיל עד עפר את כבוד המדינה מוסדותיה ואזרחיה".



מדובר במכתב שמבטא ברובו את קולו של "האזרח המודאג", אלא שבסופו תובעים המחברים מחברי הכנסת להתחיל בהליך להדחת הנשיא לאלתר. פולק ואופיר משגרים במכתבם איום לכלל חברי הכנסת, בדבר פנייה אפשרית לבג"ץ נגדם, על מנת שיורה להם להתחיל בהליך הדחה כאמור. המכתב נחזה להיות מכתב דרישה של עורך דין, והודפס על דף הפירמה של המשרד.



פולק ואופיר כותבים, כי בתגובה לעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון, שיורה לנשיא להתפטר מתפקידו או להשעות את עצמו, בחר הנשיא "לחסות בצילה של חסינותו הנשיאותית", וטען כי בג"ץ אינו מוסמך לדון בעניינו. בתגובת היועץ המשפטי לממשלה, לעומת זאת, נקבע כי "על נשיא המדינה לשקול לנקוט הליך של הפסקה זמנית של כהונתו". עוד נכתב כי בא כוחו של הנשיא, עו"ד ציון אמיר, הודיע בכלי התקשורת כי אין בכוונת הנשיא לעזוב את תפקידו לפני החלטה סופית על הגשת כתב אישום נגדו. מאחר שהחלטה כזו צפויה רק לאחר קיום שימוע לנשיא בפני היועץ המשפטי לממשלה, הרי שמשמעות הדבר היא כי הנשיא יוותר בתפקידו למשך כחצי שנה נוספת.



הכותבים מתייחסים לחזקת החפות שעומדת גם לנשיא כאדם, אך קובעים כי במישור הציבורי, להבדיל מהפלילי, מוטלות עליו נורמות התנהגות מחמירות. על כן, לטענתם, היה על הנשיא לאמץ את המלצת היועץ המשפטי להודיע על נבצרות זמנית, באופן שלא יפגע בחזקת החפות שלו מחד, וישמור על כבוד מוסד הנשיאות מאידך. הכותבים מביעים במכתב את התרשמותם כי קצב משתמש במשרת הנשיאות "כקלף מיקוח".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully