וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף איבד 1%

נתן שבע

2.11.2006 / 17:35

דיסקונט השקעות זינקה ב-4% במחזור ענק. אפריקה ישראל נפלה בכ-5% ומשכה את מגזר הנדל"ן ואת השוק כולו לירידות

הבורסה ששייטה בימים האחרונים במחירי שיא, שבהם ביקרה רק בחודש מאי, רשמה היום ירידות שערים חדות יחסית. מדד המעו"ף נסוג מרמת השיא שקבע אתמול וירד ב-1.1% לרמה של 889 נקודות. בסיכום שבועי, איבד המדד 0.5%. מדד תל אביב 100 ירד 1.4% ל-904 נקודות ובסיכום שבועי איבד 0.7%. התל-טק השיל 1.5%. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל.

את הירייה לירידות השערים בשוק נתן מגזר הנדל"ן, שהחל לאבד גובה בשעות הצהריים בעקבות הורדת המלצה של כלל פיננסים למניית אפריקה ישראל. המניה שמשקלה במדד הנדל"ן מהווה 15%, משכה את מדד הנדל"ן לירידות של 3% ויחד אתו את כל השוק מטה. הנפילה במדד באה גם לאחר זינוק של 70% מתחילת השנה.

הבורסה הצליחה לטפס בשבוע האחרון ושייטה ברמות שיא כאשר אתמול המעו"ף רשם רמת שיא אך לא הצליח לשבור את רמת ה-900 נקודות הפסיכולוגית. בארה"ב נרשמו בשני ימי המסחר האחרונים ירידות שערים לצד המשך נתונים כלכליים שהמשיכו להעיד על ההאטה בארה"ב - מגמה שאולי אף הקרינה על השוק בארץ.

בניגוד למגמה השלילית בשוק, בלטו היום דווקא מניות קבוצת אי.די.בי, בעיקר הודות למניית דיסקונט השקעות. המניה טיפסה ב-4% במחזור ער של 140 מיליון שקל - פי 10 מהמחזור הממוצע בה. בחדרי העסקות התקשו להעריך את הזינוקים במניות הקבוצה והעריכו כי ייתכן והדבר קשור להיערכות של הגופים המוסדיים לקראת ההנפקה של סלקום בנאסד"ק. גורמים אחרים שללו רכישות של בעלי עניין. דיסקונט השקעות בעקבות זאת, עלתה אי.די.בי. פיתוח עלתה ב-1.8% ואי.די.בי. אחזקות הוסיפה 1.2%.

כלל פיננסים בטוחה חתכה את המלצתה למניית אפריקה ישראל ל"תשואת חסר" ואת מחיר היעד הורידה ל-280 שקל - 7% מתחת למחירה של המניה בשוק. המניה נפלה בכ-5% לאחר ריצה של יותר מ-90% מתחילת השנה.

טבע שהספיקה לטפס אתמול בכ-2.5%, חזרה להיחלש היום ב-2.1% בעקבות הפער בו פתחה. בכלל פיננסים העריכו, כי לחברה שצפויה לפרסם את הדו"חות לרבעון השלישי ביום שלישי הקרוב צפויות תוצאות מצוינות עם רווח של 536 מיליון דולר על הכנסות של 2.35 מיליארד דולר.

נמשך זרם הדו"חות של החברות הישראליות מעבר לים. אלווריון הציגה היום תוצאות טובות עם הכנסות ורווח (פרופורמה) שעקפו את תחזיות האנליסטים בוול סטריט. המניה שהגיבה בזינוק של כ-5% בתוצאות בתל אביב, חתמה בירידה של 1% לאחר שהמשקיעים בוול סטריט לא התלהבו כל כך מהתוצאות.

גיוון אימג'ינג טיפסה ב-2.5%. החברה רשמה גידול של 21% בהכנסות הרבעון ורווח של 2 סנט למניה, ביחס ל-7 סנט למניה ברבעון המקביל. בנוסף, החברה העלתה את תחזיותיה לשנה הקרובה לרווח נקי של 7 עד 14 סנט למניה.

במניות הבנקים נרשמו ירידות שערים: הפועלים ירדה 1.6% ולאומי השילה 0.5%.

וריפון, שהשלימה את רכישת ליפמן אתמול, החלה להיסחר היום בתל אביב המניה הוסיפה 2.5% במחזור ער של 7 מיליון שקל.

נייס איבדה 4.5% בעקבות הורדת המלצה של בית ההשקעות וויליאם בלייר מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully