וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים חדות במניות הטכנולוגיה - מדד ה-techMARK צונח ב-3.3%

יהודה שויצר

9.8.2001 / 11:49

מניות ציוד התקשורת ממשיכות את המגמה השלילית של אתמול ויורדות בשיעור חד; וודאפון יורדת ב-4%

מניות הטכנולוגיה, בראשן מניות הטלקום, ממשיכות את המגמה השלילית מאתמול ורושמות ירידות שערים חדות בבורסות אירופה. גם היום יצרניות ציוד התקשורת מובילות את המגמה השלילית, כשנוקיה רושמת ירידה של 3%.

בלונדון ירידות חדות במניות הסלולר והטלפוניה מובילות את הפוטסי לירידה של 1.5%. מדד הטכנולוגיות, ה-techMARK, מאבד 3.3%. הנויר מרקט בפרנקפורט יורד בכ-3%, לאחר שאיבד אתמול 3.6%. בפאריס רושם ה-CAC 40 ירידה של 1.4%, כשאת הטון השלילי מכתיבה אלקטל.

לאווירה השלילית תורם גם דו"ח הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה האמריקאית שהתפרסם אמש. מנתוני הדו"ח (הספר הבז') עולה כי הכלכלה האמריקאית המשיכה להפגין חולשה בחודשים יוני ויולי. "החולשה המתמשכת בענף היצרני הקרינה על ענפים אחרים", אמר גרינספאן והדגיש כי מהנתונים שקיבל, עולה שבמקומות רבים נרשמה ירידה בדרישה לעסקים נלווים למגזר היצרני, כגון נדל"ן עסקי וירידה בדרישה לשירותי תובלה, ספנות וכיוצא בזה.

הנתונים העגומים מהכלכלה הגדולה בעולם מבשרים רעות ליצואנים ממדינות אירופה, מאחר והשוק האמריקאי הוא השוק הגדול ביותר למרכולתם.

מניות ציוד התקשורת, שאיבדו גובה אתמול לנוכח הנמכת תחזית ההכנסות של סיסקו, המשיכו להיסחר תוך ירידות חדות. אלקטל הצרפתית מאבדת 4.5%, המתחרה הבריטית מרקוני יורדת ב-3.7%. אריקסון השוודית רושמת ירידה של 3.8%.

בענף הסלולר עולה חברת מובילקום, מפעילת שרותי הסוללר ה-5 בגודלה בגרמניה, ב-3% לאחר שדיווחה על שיפור של 35% בהפסדי הרבעון השני, מאחר שהצליחה לרשום מנויים חדשים בעלות נמוכה יותר. החברה דיווחה על הפסד של 24.6 מיליון דולר, 43 סנט למניה, ירידה של 35% לעומת 38.3 מיליון דולר, 67 סנט למניה, ברבעון הראשון. מנגד, יורדות השחקניות הכבדות בענף, בראשן וודאפון, שמשילה 4%. אורנג', מקבוצת פראנס טלקום, יורדת ב-2.2%. דויטשה טלקום שצנחה אתמול ב-8.5% לאחר הורדת המלצה ע"י מריל לינץ', יורדת ב-4.5% נוספים. פראנס טלקום ממשיכה אף היא במגמה השלילית תוך ירידות של קרוב ל-4%.

קומרצבנק הגרמני דיווח על ירידת של 87% ברווחי הרבעון השני עקב ירידה בהכנסות התמלוגים והעמלות. הבנק רשם הכנסות מתחת לתחזיות האנליסטים ומתכנן לנקוט בצעדי התייעלות. הבנק ה-4 בגודלו בגרמניה דיווח על רווח נקי של 83 מיליון דולר לעומת 643 מיליון דולר שרשם ברבעון המקביל בשנה הקודמת. על רקע הדו"ח המעודד עולה המניה ב-1.6%.

בנק דרזנר, שנרכש ע"י אליאנץ ב-20 מיליארד דולר, החליט על סגירת חטיבת שוקי אסיה של Dresdner Kleinwort Wasserstein ב-6 מדינות ועל פיטורי 350 עובדים. מניות הבנק יורדות ב-0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully