וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי המכוניות החדשות יירדו בינואר ב-5%

שחר הזלקורן

2.11.2006 / 10:11

ההערכה היא כי היבואנים יורידו המחירים בעקבות עדכון קבוצות שווי השימוש ברכב צמוד

משרד האוצר מפרסם הבוקר את עדכון קבוצות שווי השימוש ברכב צמוד, שייכנס לתוקפו בינואר הקרוב. כצפוי, שיעור הירידה של המחירים בקבוצות השונות נע בין 5% ל-7%. אמנם קבוצות שווי השימוש משמשות לחישוב המס המוטל על עובדים המקבלים רכב צמוד, אך יש להן השפעה ישירה על מחירי מרבית המכוניות החדשות. ההערכה בשוק הרכב היא, כי היבואנים ייאלצו להוריד את המחירים בהתאם לעדכון קבוצות שווי השימוש - גם בדגמים הנמכרים לציי רכב וגם בדגמים הנמכרים ללקוחות פרטיים.

המחיר המרבי בקבוצה הפופולרית בישראל, קבוצת שווי שימוש 2 - עמה נמנות מכוניות כמו מאזדה 3, טויוטה קורולה ופורד פוקוס - יירד בינואר מ-120,500 שקל ל-114,000 שקל. המחיר המרבי של מכוניות בקבוצה 1 - עמה נמנות מכוניות כמו יונדאי גטס ודייהטסו סיריון - ירד בשיעור מתון יחסית, מ-91,000 שקל ל-87,000 שקל. בקבוצה 4, קבוצת מכוניות המנהלים - מאזדה 6, פורד מונדיאו, סובארו B4 - תחול ירידה של מעט יותר מ-6%: המחיר המרבי ירד מ-161,000 שקל ל-151,000 שקל.

בסוף חודש דצמבר תתכנס ועדת הכספים לאשר סופית את ירידת המחירים. אם עד אז לא יחול שינוי של יותר מ-2% בשערי החליפין, קבוצות המחיר החדשות ייכנסו לתוקפן ב-1 בינואר 2007. השינויים בקבוצות המחיר כוללים את הפחתת המע"מ ל-15.5%, הפחתת מס הקנייה ל-89% ועדכון שערי החליפין בהתאם להתפלגות היבוא לפי סוגי המטבעות.

הוזלת מחירי המכוניות החדשות צפויה לגרור ירידה במחירי מכוניות משומשות. בין הנפגעות מירידת
מחירי המשומשות צפויות להימנות חברות הליסינג - שירידה במחירי המכוניות המשומשות תוריד את שווי ציי הרכב שלהן, המשמש כביטחון להלוואות ולאיגרות חוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully