וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלשתינאים: שלושה הרוגים מירי צה"ל בבית חאנון; שמונה נפצעו מפגיעת פגז

2.11.2006 / 12:00

הפעילות בעיירה בצפון הרצועה צפויה להימשך עוד כמה ימים; צה"ל נערך לפעולה גדולה יותר



מאת אבי יששכרוף, עמוס הראל, אלוף בן ומיכל גרינברג

הלילה (חמישי) נמשכו הקרבות בין חיילי צה"ל וחמושים בבית חאנון שבצפון הרצועה. הפלשתינאים דיווחו כי שלושה בני אדם נהרגו בתקריות בעיירה - מחמוד פיאד, בן 75, רווחי עקל, בן 23 ודיאב בסיוני, בן 15. בכך הגיע מספר ההרוגים בעיירה מאז אתמול ל-11. עוד דווח על פציעתם של שמונה בני מפשחה מפגיעת פגז. פעילות צה"ל צפויה להימשך בבית חאנון עוד כמה ימים, וצה"ל נערך אף לפעולה גדולה ברצועה.



הבוקר נחתו שלוש רקטות קסאם בנגב המערבי, באזור שער הנגב. לא היו נפגעים, אך באחד היישובים נגרם נזק לכבלים תת קרקעיים.



אתמול נהרגו במהלך הפעולה בבית חאנון חייל צה"ל ושמונה פלשתינאים. כ-50 פלשתינאים נפצעו. הפעולה נעשית בעומק השטח הבנוי ומאות החיילים עורכים סריקות בבתים, בחיפוש אחר מבוקשים ואמצעי לחימה. כעשר רקטות קסאם נורו אתמול מהרצועה לשדרות, ליישובי הנגב המערבי ולאזור שמדרום לאשקלון. ילד ישראלי נפצע קל ושבעה לקו בחרדה.



בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני החליט אתמול להמשיך בלחץ הצבאי של צה"ל על חמאס ברצועת עזה, במתכונתו הנוכחית, ולהשלים את "המוכנות והכשירות" לפעולה צבאית נרחבת ברצועה "אם תידרש". הוחלט גם להגביר את שיתוף הפעולה עם מצרים למניעת הברחות נשק מסיני לעזה.



סמ"ר גולנשין נפגע ברגלו ומת



החייל שנהרג הוא סמל ראשון קיריל גולנשין, בן 21 ממושב שקף, כלבן ביחידת הכלבנים "עוקץ". גולנשין נפגע כשהצטרף לכוח מגדוד שקד של חטיבת גבעתי. החיילים עמדו להיכנס אתמול לפנות בוקר לבית פלשתיני, כשנפתחה עליהם אש. הכלבן נפגע מקליע שחדר לירכו וכנראה פגע בעורק ראשי. הוא מת מפצעיו בשטח. זהו ההרוג השלישי של צה"ל בעשרות מבצעים שהתנהלו ברצועה מאז חטיפת גלעד שליט בסוף יוני.



6 מבין ההרוגים הפלשתינאים הם פעילים חמושים בזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור או שוטרים במנגנוני הביטחון של הרשות. אחד מהם הוא אזרח. שמותיהם הם: חוסאם אבו הרביד, המשמש כשומר הראש של השר לענייני פליטים; עאטף עדוואן; אחמד שעדאת, בן 18; טארק נאסר, בן 22; מוחמד אל-מסרי, בכיר בג'יהאד האיסלאמי; מוחמד זווידי, חבר הביטחון הלאומי; חליל חאמד, בן 24; ואחמד עדואן, בן 21. ההרוגים נפגעו מירי של כוחות הקרקע וכן מכלי טיס של חיל האוויר שירו טילים לעבר קבוצות של חמושים ומניחי מטענים.



תושבים בבית חאנון מסרו ל"הארץ", כי כוחות צה"ל מנעו גישת אמבולנסים לפצועים, וגם בית החולים שבעיירה נחסם לגישת ניידות עזרה ראשונה. צה"ל ביקש מהתושבים לא לצאת מבתיהם, והשתלט על השידורים של כמה מתחנות הרדיו המקומיות.



קצין בכיר: הפעולה כרוכה בסיכון גבוה לכוחות



על הפעולה בבית חאנון, "ענני סתיו" שמה, מפקד אל"מ מוני כץ, מפקד החטיבה המרחבית הצפונית באוגדת עזה. משתתף בה צוות חטיבתי מגבעתי, מיחידות שריון ומחיל ההנדסה. הכוחות נכנסו לבית-חאנון מארבעה כיוונים, כיתרו את העיירה ותפסו בתים בתוכה. הם נתקלו בהתנגדות פלשתינית כבדה, שכללה ירי טילים נגד טנקים, הפעלת מטעני חבלה וירי מנשק קל.



קצין בכיר במטכ"ל אמר אמש ל"הארץ", כי המבצע הוא חלק מסדרת פעולות המכוונות לפגוע בחוליות משגרי קסאם וחמושים. הפעולה נעשית בעומק השטח הבנוי, יחסית למבצעים קודמים. החיילים עורכים סריקות בבתים, בחיפוש אחר מבוקשים ואמצעי לחימה. הקצין הבכיר הודה כי הפעולה כרוכה בסיכון גבוה לכוחות.



שר הביטחון, עמיר פרץ, סייר הבוקר באוגדת עזה, לעקוב מקרוב אחר הפעולה. הוא אמר כי אין מדובר במבצע ראווה, אלא במבצעים ממוקדים שנועדו לפגוע בתשתית הטרור. "גם אם איננו מצליחים לצמצם לחלוטין את ירי הקסאם, לא נאפשר לארגוני הטרור להתעצם באין מפריע", טען.



פרץ הביע באחרונה בפומבי, בכמה הזדמנויות, הסתייגות מהסלמה ברצועה. לדעתו, אף שאסור להעלים עין מההתחמשות של חמאס, צה"ל צריך להתרכז בפעילות ממוקדת, בעלת מטרה מבצעית ברורה ולהימנע ממהלכים גורפים, שסופם עלול להיות הידרדרות לכיבוש ישראלי מחודש של חלקים מן הרצועה. מקורות ביטחוניים אמרו שהתנגדותו של פרץ, שהובעה גם בממשלה, נוגעת בעיקר לתוכניות מרחיקות לכת הנדונות באשר לציר פילדלפי ברפיח. השר תומך, אמרו, במבצעים ממוקדים לסיכול ירי הקסאם, כמו זה שמתנהל כעת בבית-חאנון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully