וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פער השכר בין נשים לגברים בדירקטוריונים בבריטניה עומד על 20% - למרות שנשים עובדות יותר שעות

סוכנויות הידיעות

2.11.2006 / 13:25

במגזר הפרטי והשלישי הפער גדול יותר ועומד על כ-25%; רק 15% ממשרות הניהול הבכירות מאויישות על ידי נשים



דירקטוריות בבריטניה מרוויחות כ-20% פחות ממקביליהן הגברים על אותן משרות, אף כי הן עובדות יותר שעות. כך לפי סקר של מכון הדירקטורים בבריטניה. הסקר הראה כי דירקטוריות מרוויחות כ-60 אלף ליש"ט בשנה בממוצע, לעומת סכום של כ-74 אלף ליש"ט בממוצע שמרוויחים עמיתיהן הגברים בשנה. כאשר מדובר במגזר הפרטי ובמגזר השלישי, מחמיר מצב הדירקטוריות, ופער השכר ביניהן לעמיתיהן הגברים צומח לכ-25%.



פער השכר בין הנשים לגברים הצטמצמם אמנם בשנים האחרונות בבריטניה, מ-25% ל-19%, אך הוא עדיין קיים, ולפי נתוני הסקר, נשים אף עובדות שעות רבות יותר: דירקטוריות בחברות בינוניות וגדולות עובדות 51.25 שעות בממוצע, לעומת שבוע של 50 שעות עבודה בקרב הגברים. בחברות הגדולות עובדות נשים 57 שעות בממוצע, לעומת 55 שעות בממוצע בקרב הגברים.



מיילס טמפלמן, מנהל מכון הדירקטורים, אמר כי "גם מי ששוברת את תקרת הזכוכית ומגיעה למועצת המנהלים, מגלה מחסום נוסף מעליה". חוסר השוויון בעולם העסקי הוא מה שעומד מאחורי יוזמה של בית הספר למינהל עסקים בלונדון, בשיתוף עם בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, שמטרתה קידום נשים במקום העבודה. לדברי לורה טייסון, דיקאנית בית הספר, חברות "מתקשות לזהות, לגייס ולשמור על מחצית מכוח העבודה הפוטנציאלי שלהן". היא מסבירה כי אף שמחצית מבוגרי בית הספר הן נשים, במשרות ניהול בינוניות מהוות נשים רק 30%, ורק 15% ממשרות הניהול הבכירות מאויישות על ידי נשים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully