וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"לית טריביון שוקלת למכור רק חלקים מאחזקותיה - במקום את החברה כולה

סוכנויות הידיעות

2.11.2006 / 13:26

זאת לפי דיווח "וול סטריט ג'ורנל"; צעד זה מגיע לאחר שקיבלה הצעות רכש נמוכות ממה שציפתה לחברה כולה



המו"לית טריביון שוקלת למכור רק חלקים מאחזקותיה, לאחר שקיבלה הצעות נמוכות ממה שציפתה לחברה כולה. כך פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל". לפי העיתון, אם אכן תבצע טריביון את המהלך, יהיה זה גוף המדיה השני בארה"ב אשר מארגן את עצמו מחדש לאור לחץ מצד המשקיעים. הצעד הזה מסמל שינויים בתעשיית העיתונים, בעידן שבו ההכנסות מפרסום ומספר הקוראים קטן, בשל צמיחתם של אתרי חדשות האינטרנט.



טריביון חווה ירידה בהכנסות מעיתוניה ושידוריה ברבעון השלישי. החברה רשמה ירידה בתפוצת עיתוניה החשובים, ובייחוד ה"לוס אנג'לס טיימס" וה"ניוזדיי", הנחלשים מול התחרות המקוונת. בנוסף ל"לוס אנג'לס טיימס",ל"ניוזדיי" ול"שיקאגו טריביון", בבעלותה גם 25 תחנות טלוויזיה וקבוצת בייסבול.



טריביון מקווה לסיים את מכירתה עד סוף השנה, בכפוף לתנאי השוק והכלכלה. היא מעדיפה להימכר בשלמותה, אך מוכנה להתפצל בתנאי שמחיר החטיבות יביא לרווח שיכסה על תשלומי המסים. אפשרות המכירה מסבה דאגה רבה לעובדי העיתונים, החוששים כי הרכישה תלווה בקיצוץ בכוח האדם.



מקורבים לפרשה אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל", כי קרוב לוודאי שהטריביון לא תחולק בין עשרות קונים שונים, כפי שקרה למו"לית נייט רידר בשנה שעברה. ייתכן שצעד זה הוא דרך טקטית להשיג מחברות ההשקעה הפרטיות יותר כסף.



בין מגישות הצעות הרכש לטריביון: קבוצת השקעות הכוללת את מדיסון דירבורן פרטנרס, פרובידנס אקוויטי פרטנרס ואפולו מנג'מנט; קבוצה אשר מורכבת מתומאס לי פרטנרס וקבוצת טקסס פסיפיק; וקבוצת קרלייל, שתגיש הצעה בעצמה או תצטרף לקבוצה אחרת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully