וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני ברגמן חיסל אחזקותיו בוואלה לאחר עליות של יותר מ-500% ב-3 שנים: דש הפכה לבעלת עניין בחברה

שרון שפורר

2.11.2006 / 17:14

מחזורי המסחר במניות זינקו מ-700 אלף בממוצע ליום מתחילת השנה ל-3.8 מ' ש' בשבוע האחרון



העירנים שבינינו יכלו להבחין השבוע בהתעוררות מחזורי המסחר בחברת האינטרנט . אלו זינקו מ-700 אלף בממוצע ליום מתחילת השנה ל-1.1 מיליון שקל בחודש האחרון, ול-3.8 מיליון שקל בשבוע האחרון. במקביל עלתה המניה מתחילת השנה ב-35%, בהמשך לעליות פנומנליות בשלוש השנים האחרונות של למעלה מ-500%.



בשבוע האחרון עלתה וואלה ב-9% נוספים, כשהיא נהנית מדו"חות כספיים המאותתים על חזרה לפסי צמיחה ועל חילופי מנכ"לים בחברה. שווי החברה בשוק עומד על 340 מיליון שקל - רמות שיא במניה.



מה הפלא אם כך, שבני ברגמן, בעל עניין בחברה מתוקף אחזקה של כ-3% בוואלה ובתפקיד הדירקטור, החליט בימים האחרונים לממש את אחזקותיו בחברה? ברגמן, מכר בכמה עסקות נפרדות אופציות ומניות בוואלה בהיקף של כ-3 מיליון דולר לפי מחיר של כ-8 שקלים למניה ו-6.2 שקלים לאופציה. מחיר הפתיחה של וואלה בבורסה הים עמד על 8.1 שקלים.



ברגמן החזיק בוואלה בעיקר באופן עקיף דרך קרן שבשליטתו בשם BCS גרוז בה שותפים גם עו"ד רם כספי וקבוצת שרם פודים קלנר. BCS גרוז השקיעה ב-1999 כ-2 מיליון דולר במיזם האינטרנט IOL של קבוצת הארץ שהתמזג עם וואלה בשנת 2002. ההשקעה נעשתה רגע לפני התפוצצות בועת ההיי-טק שפגעה אנושות בהשקעתו של ברגמן. ב-2005-2003 הבורסה חזרה לצמיחה, "הצבע חזר ללחיי" ההשקעה שלו: וואלה עלתה ב-2003 בכ-380%, שנה לאחר מכן טיפסה ב-80% ואת 2005 חתמה עם תוספת מרשימה של כ-90%.



דו"חות הרבעון השני של 2006 שיקפו את האירועים שהעיבו על החברה: ניסיונות של בעל המניות הגדול בחברה, בזק בינלאומי, למכור את חלקו בחברה; ההחלטה על החלפת מנכ"ל וואלה, אילן ישראלי, במנהל חדש, והחיפוש אחר מחליף יצר אי שקט בצמרת הניהול בחברה.



בחודש האחרון נדמה כי הקערה מתהפכת. בזק בינלאומי הודיעה רשמית שהיא חוזרת בה מכוונתה למכור את החברה ואינה עוסקת בכך עוד; נבחר מחליף לישראלי, אילן ישועה, שייכנס לתפקידו ב-5 בנובמבר.



דו"חות וואלה לרבעון השלישי הציגו גם הם חזרה למסלול צמיחה. הכנסות וואלה הסתכמו ברבעון השלישי בכ-27.6 מיליון שקל - שיפור לעומת הרבעון המקביל והקודם. הרווח הנקי של וואלה הסתכם ברבעון השלישי בכ-6.5 מיליון שקל, עלייה של 59% לעומת הרבעון המקביל. החברה גם הגדילה את קופת המזומנים שלה ברבעון בכ-9.3 מיליון שקל והעמידה את יתרת המזומנים שלה על כ-28 מיליון שקל כולל ני"ע סחירים.



עוד טרם פרסום הדו"חות דש הפכה לבעלת עניין בחברה עם אחזקה של כ-5.13%, אחרי שרכשה ב-25 באוקטובר כ-100 אלף מניות במחיר 7.4 שקלים למניה.



וואלה ו-TheMarker שייכים לקבוצת הארץ


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully